Avatar billede ulvehun Juniormester
14. juni 2010 - 10:54 Der er 10 kommentarer

Mislykket forsøg på installering af Norman

Jeg kan ikke få min maskine til at installere antivirus programmet  Norman til trods for at det er en købt licens!!!! Jeg installerer korrekt efter firmaet anvisninger (adskillige gange) og har renset maskinen for alt hvad der måtte være at
rester/komponenter, tømt papirkurv, re-bootet, men beskden jeg får: Ugyldigt drev: G\\

Nogen forslag?
14. juni 2010 - 11:25 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. juni 2010 - 11:42 #2
Drevet du bruger er det et DVD- eller et CD-Rom drev.
Tænk lige ob´ver at du nok har fået softwaren på en DVD
Avatar billede ulvehun Juniormester
14. juni 2010 - 13:55 #3
Nej, det bliver installeret via Try Us - link(firmaet, jeg har købt det igennem) og så har jeg fået licensnøgle på mail. Det har fungeret med installationen på de andre pc'ere, jeg har så derfor forstår jeg ikke problemet. Og det gør Try Us heller ikke. De mener at mine drivere trænger til opdatering, men det gør de ikke, de er helt up to date, så ..........?
Avatar billede ulvehun Juniormester
14. juni 2010 - 13:55 #4
Og jeg har ikke noget G-drev på pc'eren!
Avatar billede haverslev Novice
14. juni 2010 - 15:14 #5
Har du haft nogle multi kortlæsere monteret og derved fået en masse nye drevbogstaver ?

Hvis det er C du skal installere på, så prøv f.eks dette:

Klik på Start, gå i Kør og skriv: Regedit + ENTER
Så får du en liste der ligner en Stifinder.
Du skal nu stå allerøverst i stien (denne computer) - altså du stå i toppen af listen.
Tryk på F3 og et nyt søgefelt kommer op, der skal være flueben i de 3 felter.

søg nu efter G:\

de steder der evt. bliver fundet med G:\ - dobbeltklik på dem og ændre G:\ til f.eks C:\  (hvis det er dit drev bogstav)

Genstart pc`en og se om du kan installere nu
Avatar billede ulvehun Juniormester
15. juni 2010 - 20:13 #6
Hej og tak for svaret, som umiddelbart gav det ønskede resultat, men derefter blev pc'eren underlig og ville ingenting, så jeg afinstallerede igen og rensede for alle komponenter, men efterfølgende ville den ikke lade sig installere! Jeg er ved at være der, hvor jeg formaterer skidtet, men tak igen.
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 20:28 #7
Hvad mener du med "så jeg afinstallerede igen og rensede for alle komponenter.. ??
Avatar billede haverslev Novice
15. juni 2010 - 20:56 #8
Du kunne jo prøve med et andet AV program, hvis du mener at Norman "sløver" din pc.

Avast er gratis:
http://www.filehippo.com/download_avast_antivirus/
Avatar billede patrick14 Nybegynder
15. juni 2010 - 22:44 #9
Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/cfscript.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Avatar billede ulvehun Juniormester
22. juni 2010 - 19:26 #10
Jeg takker for dine svar, men jeg har fået løst problemet vhj af en IT-mek.