Avatar billede khadgar Nybegynder
15. juni 2010 - 10:41 Der er 6 kommentarer

Fokus på felt i ordren efter "RETURN 0" i fakturarapport

Hej,

Jeg udskriver ved fakturering af en ordre to rapporter.

Denførste rapport undersøger hvorvidt den skal sendes via email eller udskriver, den næste annuleres såfremt den første udskrives på printer. Annulleringen sker i INIT'en med en RETURN 0

Når den første sendes og nummer to udskrives er der ingen problemer

Mit problem opstår når den første udskrives og nummer to annuleres.

Førhen og når begge rapporter gennemføres sættes fokus i ordrenummer feltet således at man kan indtaste med det samme uden at bruge musen til at sætte fokus i feltet - men når nummer to rapport annulleres med en RETURN 0 i INIT skal man benytte musen (eller genveje - altså en ekstra action) til at sætte fokus i feltet igen.

Hvordan kan jeg få fokus i feltet?
Avatar billede jasman Nybegynder
16. juni 2010 - 09:13 #1
Hvaffet system taler vi om ? :0)
Avatar billede khadgar Nybegynder
16. juni 2010 - 15:36 #2
Vi taler om C5 version 4.2.1.349 (Build #349)

Som ekstra info så bliver printerjobbet sendt til et eksternt PDF program, der med medfølgende parameter beslutter hvorvidt rapporten skal mailes eller udskrives.

Den sidstnævnte udskrift får altid parameteren til udskrift.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. juni 2010 - 20:59 #3
Du skal kalde rapport nr. 2 med en if-sætning i rapport nr. 1, således at du aldrig kommer til init-triggeren i rapport 2, hvis du ikke skal bruge den.
Return 0 i en rapport er næsten forbudt ved lov.
Avatar billede khadgar Nybegynder
17. juni 2010 - 08:27 #4
Tak for svaret ... men af hensyn til gennemskueligheden vil jeg meget nødig ty til den løsning og fortsætte med at kalde rapporterne gennem aktioner på debitoren. Jeg vil helst ikke blande de to rapporter ind i hinanden - derfor return 0
Avatar billede mariaf Juniormester
17. juni 2010 - 17:41 #5
Det er aldrig godt at lade principper overskygge den rigtige løsning, men det er dit valg.
Avatar billede khadgar Nybegynder
02. september 2010 - 07:52 #6
Hej,

Jeg har nu forsøgt mariafs løsning uden held ... mit problem er at dannelsen af pdf på en eller anden måde skipper fokus på feltet (jeg kan nemlig godt benytte TAB og springe til næste felt men kan altså ikke taste i det pågældende felt

Findes der en eller anden måde at sætte fokus på?