Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juni 2010 - 23:36 Der er 1 løsning

Forbindelse til access point over WPA

Hej eksperter

Jeg står med en bærbar som ikke vil gå på internettet gennem en netgear router af mærket WNR2000v2 via den trådløse forbindelse.

Den går fint i gennem hvis jeg enten slår krypteringen over på WEP, eller fjerner den helt, men ligeså snart der er tale om WPA, så laver den kun en lokal forbindelse.

Maskinen får fint en ip-adresse og DNS-oplysninger, men når jeg diagnostiserer problemet med Vista får jeg at vide at den ikke kan kommunikere med DNS-serveren.

Jeg har prøvet at sætte fast IP-adresse, både på maskinen, gatewayen, og på DNS. Jeg har prøvet at give netværket et andet navn, nyt kodeord, men lige meget hjælper det, jeg får stadig kun en lokal forbindelse. Resten af husets computere forbinder fint til routeren genne WPA.

// hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. august 2010 - 23:33 #1
Lukker