Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
16. juni 2010 - 23:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brug af siden dealextreme og told? (eller hvad det nu hedder)

Hej, jeg har hørt at hvis du køber for over 80kr (ca. 14$?) så kommer der en helveds masse tilæg på hvis den bliver fanget i danmark. Er det 100% rent ud 80kr man max må købe for før de begynder at kræve en masse mere (tolden)

og er det muligt at købe http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.938 uden den bliver nappet? $10.57

Har købt en masse derinde før (for under 80kr) og har aldrig haft problemer
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juni 2010 - 01:27 #1
Hej,

Jeg har købt dernede mange gange før uden problemer, også til $ 30 - 50. Har bare altid tilvalgt "gift" til kurven. Så plejer det at køre rimelig smertefrit.
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
17. juni 2010 - 11:07 #2
Tak :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. juni 2010 - 13:13 #3
Hvis du bliver "nuppet", er det ikke den pris du har betalt for varen der tæller, men en vurderingspris sat af Skat. Oven i kommer et gebyr på kr. 120-130 for deres ulejlighed.

Jeg har også bestilt rigtig mange ting dernede, og er kun én gang blevet "fanget".

Men så husker vi jo heldigvis allesammen, selv at opgive det til Skat, ikke? :-)
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
18. juni 2010 - 11:19 #4
Tak alle samme. Sidste ting, hvad ligger den "limit" på før de ligger alt det pis til?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2010 - 12:34 #5
Du kan prøve at se lidt på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313

Der er en bagatelgrænse på kr. 80,-
Under kr. 80,- http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770363&vId=0
81-1150,- http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770364&vId=0
Og alt derover http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0

Dog gælder der undtagelser fra en række varer: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770354

Og som skrevet, mener jeg det er ud fra en anslået værdi, og ikke den pris du har givet for varen...
Avatar billede beta406 Nybegynder
23. september 2010 - 14:59 #6
hej jeg har modtaget papir fra post dk at jeg skal sende dem fakture på købet altser så min laser er blevet taget i tolden og jeg måske skal betale told? kan jeg ik bare sige at det er en gave?  prisen var omkring 200kr
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2010 - 15:26 #7
Jeg tror de er ret ligeglade med om det er en gave...

Hvis du kan dokumentere en pris på kr. 200, skal du betale:

Importmoms 25%    =  50,-
Importgebyr      = 128,-
Moms 25% af gebyr = 32,-

Ialt kr. 190,-

Jeg ved ikke om importgebyret, og dermed inklusiv momsen kan være forskellig... - ovenstående er hvad jeg har betalt for en vare, de har vurderet til en værdi af kr. 1035 (selv om der stod værdi $90 på pakken, hvilket også er hvad jeg har givet - jeg har opgivet at finde ud af, hvor man klager).

Du har alternativet at ignorere dem - så sendes pakken retur. DX refunderer dog ikke pengene, så vidt jeg ved.
Avatar billede beta406 Nybegynder
23. september 2010 - 15:40 #8
dvs. jeg får ikke pengene tilbage? så jeg kan kun betale de 160-190kr i told også få min pakke ellers ås mister jeg de 200kr dealhar fået?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2010 - 09:29 #9
Jeg har læst lidt på DX´ hjemmeside, og der står bl.a.

If your order has already been shipped, you may return the item in it's original condition (unused and unopened) to us postmarked within 30 calendar days of delivery (*see definition below). In that case we will refund you the payment excluding actual shipping fees already incurred. Actual shipping fees incurred are determined by the weight of each returned product and by the way it was sent (e.g. EMS, DHL, Regular/Registered Airmail, etc).

When returning an unwanted product for refund, it is recommended for customers to use a method of shipment with tracking number, as DX cannot be responsible for items lost due to its carrier while in transit.

*Definition of delivery date: for EMS/DHL and some registered airmail packages, the delivery date is displayed on the courier's tracking site. For orders that do not have online delivery dates provided by the courier, the delivery date is assumed to be 21 calendar days after shipment.

Eller som resumé på dansk - går varen retur senest 30 dage efter varen forventes leveret, returneres dine penge, fratrukket et gebyr for forsendelse.

Men det er som sagt ikke afprøvet, så der kan jo forekomme variationer...
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
28. marts 2011 - 12:12 #10
Accepterer gammel tråd..