Avatar billede sovfi Nybegynder
20. juni 2010 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BibDesk

Hej.
Jeg er i gang med at skrive et projekt i LaTex og bruger BibTex som referencesystem. Men det irriterer mig at den automatisk retter titlen på mine artikler til at være med små bogstaver (pånær det aller første bgstav), hvilket ser dumt ud hvis titlen fx indeholder en forkortelse der normalt skrives med store bogstaver. Det sker ikke for bøger, kun artikler.
Jeg burger \bibliographystyle{ieeetr} i mit LaTex dokument, har også prøver med plain og andre men det er tilsyneladende lige meget.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede mfalck Praktikant
20. juni 2010 - 16:11 #1
hej igen

jeg har løst problemet som nedenstående:

title={{F}ine {G}rained {T}heories of {T}ime},
Avatar billede sovfi Nybegynder
23. juni 2010 - 09:40 #2
Hvor skal det sættes ind henne? Et sted i .bib filen?
Avatar billede sovfi Nybegynder
23. juni 2010 - 09:44 #3
Nåh, bare glem det nu forstår jeg. Tak for hjælpen, det virker :)
Vil du skrive noget som et "svar", ellers kan jeg ikke give dig point.
Avatar billede mfalck Praktikant
23. juni 2010 - 11:42 #4
ok