Avatar billede Famme85 Novice
21. juni 2010 - 07:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af Grafikkort

Jeg har min stationær repararet og de har skiftet mit grafikkort. Jeg vil derfor gerne vide hvad jeg gik fra og hvad jeg har fået?

Gamle kort:

GeForce 6150SE nForce 450

Nye kort:

GeForce GT 230

Håber det er nok info for jer!

Tak
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2010 - 10:30 #1
Kort fortalt er du gået fra et ringe integreret grafikkort til et andet ringe integreret grafikkort. Hvis man anskuer det fra en gamers side.
Skal du ikke bruge maskinen til tunge grafikkrævende spil, betyder det nok ikke alverden.
Man kan vel på lægmandssprog sige, at de har skiftet din gamle grafikchip ud med en tilsvarende med et andet navn, fordi den gamle er udgået af produktion.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2010 - 12:43 #2
Det nye kort er bedre end dit gamle bla. understøtter det Directx 10,1 og det har HDMI stik det er også lidt hurtigere end gamle, du kan læse lidt om geforce GT230 her.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-230M.17646.0.html&ei=F0AfTJDXOInx4gbs9uHzDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CFAQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3Dgeforce%2Bgt%2B230%26hl%3Dda%26prmd%3Dvs
Avatar billede Famme85 Novice
21. juni 2010 - 19:31 #3
Tak for begge svar og hurtigheden! Pointene må falde til "silbidor" for det uddybende svar. Hvis du lige gider at svare :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2010 - 20:02 #4
Helt i orden. :o)

Lige en sidebemærkning. Det er sjældent at et nyere produkt er ringere end det gamle tilsvarende i denne så hastigt udviklende it branche....
Der kommer jo hele tiden forbedringer eller flere features til.
Men ydelsesmæssigt er der praktiskt taget ingen forskel.
Avatar billede Famme85 Novice
21. juni 2010 - 21:21 #5
Tak for den ekstra info.
Grunden til mit spørgsmål er simpelhed fordi at min computer er blevet repareret og de har skiftet grafikkortet uden min samtykke.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juni 2010 - 06:52 #6
Lægger lige et svar.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. juni 2010 - 09:15 #7
Det bør man da ellers gøre. Altså spørge om, det er i orden at man skifter en defekt komponent.
Du er forhåbentligt ikke kommet til at betale en formue for reparationen?
Avatar billede Famme85 Novice
22. juni 2010 - 18:02 #8
Svaret accepteret

Jeg vil give dig fuldstændig ret, Andersenph. Jeg har dog ikke betalt for reparationen, da jeg havde forsikring!
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2010 - 07:08 #9
Jeg mener i dit tilfælle burde værkstedet have givet dig mulighed for at vælge et bedre kort mod at du betalte merprisen.