Avatar billede rene_koemler Praktikant
21. juni 2010 - 14:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen til databasen bliver ikke lukket

Kære liste,

Jeg har indsat nedenstående kode i en .asp dokument.

Når jeg kalder siden FØRSTE gang virker det helt perfekt, når jeg så vil kalde siden med en anden querystring, kan der ikke åbnes til database og jeg får en fejl der - ifølge google - betyder at forbindelsen til database ikke kan åbnes fordi den ikke er lukket fra sidste query.

Jeg har set mig blind på koden og kan ikke finde ud af hvad der er galt.

Håber i kan hjælpe

<%
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
  DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/brts_it_dokumentation.mdb")
  Conn.Open DSN

  SQL = "Select * From tab_netvaerk_hardware Where netvaerk_hardware_type=" & Request.Querystring("type")

  Set rs = Conn.Execute(SQL)

      Response.Write "<table width='100%'>"

      Response.Write "<tr>"
    Response.Write "<td colspan='6'><h3>" & rs("netvaerk_hardware_type") & "</h></td>"
    Response.Write "</tr>"

      Response.Write "<tr>"
    Response.Write "<td colspan='6'><hr></td>"
    Response.Write "</tr>"

  Do While Not rs.EOF

    Response.Write "<tr>"
    Response.Write "<td colspan='2'>" & rs("netvaerk_hardware_navn") & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & "IP-adresse:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & rs("netvaerk_hardware_ip") & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & "MAC-adresse:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & rs("netvaerk_hardware_MAC_LAN") & "</td>"
    Response.Write "</tr>"

    Response.Write "<tr>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & "Placering:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & rs("netvaerk_hardware_placering") & "</td>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & "Model:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='20%'>" & rs("netvaerk_hardware_fabrikat") & " / " & rs("netvaerk_hardware_model") & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & "Serienummer:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & rs("netvaerk_hardware_serienummer") & "</td>"
    Response.Write "</tr>"

    Response.Write "<tr>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & "Krydsfelt:" & "</td>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & rs("netvaerk_hardware_xf") & " / " & rs("netvaerk_hardware_xf_port") & "</td>"
    Response.Write "<td width='10%'>" & "MAC-adresse WLAN (bg):" & "</td>"
    Response.Write "<td width='20%'>" & rs("netvaerk_hardware_MAC_WLAN_G") & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & "MAC-adresse WLAN (a):" & "</td>"
    Response.Write "<td width='15%'>" & rs("netvaerk_hardware_MAC_WLAN_A") & "</td>"
    Response.Write "</tr>"

  rs.MoveNext
  Loop

  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 14:39 #1
du skal også lukke rs, så slutningen bliver

  rs.MoveNext
  Loop

  rs.Close
  Set rs = Nothing
  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
Avatar billede rene_koemler Praktikant
21. juni 2010 - 16:22 #2
Super ... send et svar så jeg kan lukke spg.

ved du tilfældigvis hvorledes man laver to datasæt i det samme dokument?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 19:40 #3
du kan kalde dem
rs1 og rs2
bare du lukker begge bagefter.