Avatar billede dragonbook Nybegynder
23. juni 2010 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til tjek af pc før og efter installation af software

Hej

Eksistere det er program der kan lave en sammenligning af en pc's indhold før og efter et program er blevet installeret og åbnet?

Dvs. så man kan se hvilke filer den generere under installation og under brug af programmet?
Avatar billede aners Nybegynder
23. juni 2010 - 08:10 #1
Avatar billede dragonbook Nybegynder
23. juni 2010 - 08:31 #2
Måske den kan bruges men 125 usd lyder lidt dyrt, nogen der kender et freeware program?
Avatar billede thov Forsker
23. juni 2010 - 11:17 #3
Til Vista og Windows 7 findes 'Certification test tool', og det finder du her:
http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/WS08-R2-CF.aspx
(32 bit og 64 bit versioner).
Lad dig ikke forvirre af 'Server 2008', for Vista og W7 er også brugbare.

'Registry watch' http://www.easydesksoftware.com/down.htm#ALL
(Tager også filsystemet, trods navnet).

'Total Uninstall' (fra $30) http://www.martau.com/
Avatar billede dragonbook Nybegynder
24. juni 2010 - 18:27 #4
Jeg har nu fundet programmet Disk Pulse der er en klon af det program aners linkede til. Tak for hjælpen!
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juli 2010 - 00:03 #5
Der findes også et gammelt, men stadig brugbart program fra Microsoft, "Windiff" og ganske gratis.
Tag en backup af din registreringsdatabase før og efter installationen.
Når du scanner begge filer i windiff efter installationen, så kan du få vist alle någler, der indeholder forandringer, + alle, der er tilføjet.
/ptj_11