Avatar billede nielspt Nybegynder
27. juni 2010 - 15:10 Der er 1 løsning

Problemer med "var parameterString = this.href.replace"

Hej eksperter

På min side har besøgende mulighed for at stemme (rating) på forskellige ting ved at vælge et antal stjerner.

Og i .htaccess har jeg ændret lidt, så mine URL'er ændres fra:

minside.dk/billede.php?id=123&titel=hej til minside.dk/billede/123/hej

Dette giver problemer, når folk skal stemme - nu vises der kun en load-indikator og der sker ikke andet.

Jeg tror problemet skyldes at en url benyttes til at hente noget asynkront når der stemmes, men at reglerne i .htaccess ødelægger denne url.

Jeg har gravet lidt og TROR problemet ligger i følgende js-kode (nærmere bestemt i variablen parameterString)

var ratingAction = {
        'a.rater' : function(element){
            element.onclick = function(){

            var parameterString = this.href.replace(/.*\?(.*)/, "$1"); // onclick="sndReq('j=1&q=2&t=127.0.0.1&c=5');
            var parameterTokens = parameterString.split("&"); // onclick="sndReq('j=1,q=2,t=127.0.0.1,c=5');
            var parameterList = new Array();

            for (j = 0; j < parameterTokens.length; j++) {
                var parameterName = parameterTokens[j].replace(/(.*)=.*/, "$1"); // j
                var parameterValue = parameterTokens[j].replace(/.*=(.*)/, "$1"); // 1
                parameterList[parameterName] = parameterValue;
            }
            var theratingID = parameterList['q'];
            var theVote = parameterList['j'];
            var theuserIP = parameterList['t'];
            var theunits = parameterList['c'];

            //for testing    alert('sndReq('+theVote+','+theratingID+','+theuserIP+','+theunits+')'); return false;
            sndReq(theVote,theratingID,theuserIP,theunits); return false;
            }

    };
Behaviour.register(ratingAction);

Nogen der kan gennemskue, hvad der går galt?

Tak.
Avatar billede nielspt Nybegynder
27. juni 2010 - 15:46 #1
Løsningen var lettere end som så.

Skulle simpelthen bare tilføje / foran en url lidt længere oppe i koden.

Jeg lukker.