Avatar billede john_dk_83 Novice
28. juni 2010 - 07:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skifte skærm på bærbar

Hej alle,

Jeg har en Lenovo Ideapad hvis skærm er gået i stykker. Er det muligt selv at skifte skærmen på den, eller er det noget I vil fraråde? Hvor kan jeg købe en reserve skærm og er der en vejledning fra nettet over hvordan man skifter skærmen på en bærbar? På forhånden tak.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juni 2010 - 09:00 #1
Så længe du er en smule forsigtig og fiks på fingrene så er det som regel ikke et problem at skifte skærmene selv.

Der er nogle skruer til at åbne plastik skallen.. Nogle skruer til at løsne skærmen, og så et stik eller to til ledningerne ..
Avatar billede john_dk_83 Novice
28. juni 2010 - 09:16 #2
hej,

Tak for svaret. Jeg prøver at bestille delene når jeg kommer hjem fra arbejdet. Hvis jeg løber ind i problemer skriver jeg igen undervejs.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juni 2010 - 10:13 #3
Så lidt.. så er her et svar, som du kan acceptere når det er ..
Avatar billede john_dk_83 Novice
30. juni 2010 - 07:40 #4
Nu har jeg prøvet at kontakte Lenovo omkring skærmen, men de vendte aldrig tilbage. Er det muligt at købe den reservdel andre steder end fra Lenovo?

Bærbar er en Lenovo ideapad S12 2959. Ved du hvilke reservedel kode jeg skal bruge? Synes ikke at jeg kan læse mig frem til det fra Lenovos hjemmeside. På forhånden tak.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
30. juni 2010 - 09:33 #5
Avatar billede john_dk_83 Novice
02. september 2010 - 07:35 #6
Jeg har fundet en skærm fra http://www.laptop-lcd-screen.co.uk/laptopparts/ . Det er både billigere end herhjemme samt der er en video, hvor de viser hvordan skærmen bør udskiftes hos normale bærbar. Da jeg skiftede min skærm var det næsten magen til. Nu er det skiftet og bærbar er tiptop igen.

De af jer der hjælp, skriv et svar, så deler jeg points ud. Tak for hjælpen!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. september 2010 - 08:26 #7
Hvis du vil kalde det en hjælp :)