Avatar billede nugiz Nybegynder
28. juni 2010 - 21:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Udvide Windows 7 partition

Hej

Jeg mangler plads på min Windows 7 partition (C:) og vil derfor udvide den. Jeg har ekstra plads på min lager disk (D:).

Jeg har frigjort plads fra D:, som nu står som unallocated, på højre side af begge drev. Men jeg kan ikke udvide min C:.

Jeg vil gerne kunne gøre dette uden at formatere.

Har EASEUS Partition Master.
28. juni 2010 - 23:23 #1
Du behøver ikke 3. parts software/værktøj for dette...
Se i DISKHÅNDTERINGEN !!!
Avatar billede nugiz Nybegynder
28. juni 2010 - 23:29 #2
Den kan heller ikke, det prøvede jeg først.
28. juni 2010 - 23:32 #3
Hvad siger/gør den da / ikke ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. juni 2010 - 23:35 #4
|C-drev|D-drev|fri plads|

Kan Windows ikke selv

|C-drev|fri plads|D-drev|

Dét kan Windows selv, hvis C ønskes gjort større
Avatar billede nugiz Nybegynder
28. juni 2010 - 23:41 #5
Hvis windows ikke selv kan, hvad gør jeg så?
Avatar billede ksoren Nybegynder
28. juni 2010 - 23:45 #6
Tja, partition master hævder at kunne gøre det
28. juni 2010 - 23:48 #7
Ref #4:

Den del der er |fri plads| -> formatér den 'midlertidigt' til eks E:.
Flyt alt data fra |D-drev| til dette nye E: så D-drev bliver tomt.
Med diskhåndteringen nedlægges |D-drev| så den bliver til |fri plads|.
Så kan |fri plads| sættes sammen med |C-drev| .
Det førnævnte E-drev omdøbes til D-drev.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juni 2010 - 01:33 #8
Partionen til højre for C: skal være slettet for at kunne udvides
Avatar billede j3ppah Novice
30. juni 2010 - 15:22 #9
30. juni 2010 - 15:38 #10
Burde ikke være nødvendig med 3. parts program ...

Skal vi lige have <nugiz> på banen igen ?
Avatar billede nugiz Nybegynder
17. september 2010 - 07:05 #11
Jeg flyttede C: blokken til højre for D: blokken, så kunne jeg.
17. september 2010 - 19:28 #12
(Det var da på tide at du vendte tilbage ?)
Avatar billede euronamez Nybegynder
25. februar 2013 - 17:15 #13
Hej
Jeg har haft nogenlunde samme problem, med ny PC og ny harddisk hvor vi kun kunne se et C-drev på 50 GB af ialt 2.000 GB.

Men ved at gå ind i computeradministration - lager - diskhåndtering kunne vi godt se at der var en tom " blok ", som vi ikke kunne få igang.

Jeres ideer om at flytte blokke osv., kunne vi ikke få til at virke, men vi fik prøvet os frem til at slette den tomme blok, og så kunne vi få lov at oprette den igen.

Tak til <nugiz> og <karise-larry> fordi I fik os på rette vej :-)