Avatar billede astengaard Nybegynder
29. juni 2010 - 10:02 Der er 4 kommentarer

Ændre fil-type for skabelon

Hej eksperter.

Jeg har en Excel template (.xlt) med noget VBA-kode i. Problemet er at når jeg opretter et regneark på baggrund af denne skabelon og gemmer dette regneark, så vil den som standard gemme som .xlsx (bruger Office 2007), men så kommer der en advarsel om at jeg mister min vba-kode.

Jeg ved godt hvordan jeg gemmer det rigtigt, men jeg skal sende det ud til brugere, som bliver forvirrede over denne besked.

Så spørgsmålet er: Kan man sætte op i templaten (enten via kode eller via indstillinger) at regneark baseret på templaten som standard skal gemmes som .xlsm ??

Mvh.
Allan
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2010 - 10:39 #1
Tryk på Office-ikonet i øverste venstre hjørne, vælg Excel Options, vælg Save, Save files in this format, vælg Excel Macro- Enabled Workbook (*.xlsm)

(Hvis dansk Excel - oversæt venligst selv)
Avatar billede astengaard Nybegynder
29. juni 2010 - 11:21 #2
Jamen, det kan jeg ikke sætte hos de brugere, jeg sender skabelonen til. Jeg vil gerne at skabelonen selv foreslår xlsm, når brugeren gemmer et regneark baseret på skabelonen.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2010 - 11:59 #3
Beklager - jeg har ikke noget forslag.

Hans
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juni 2010 - 14:12 #4
Måske muligt via VBA - vil forsøge...