Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
30. juni 2010 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Replace linebreak i ASP fra oracle tekst

Har søgt en del på det her, men har ikke fundet den rette hylde (kun til php), derfor dette spg.

Teksten fra oracle er en samling af fejlbeskeder, hvor den automatisk indsætter et linebrake efter hver besked i logtabellen hvor det hentes ud.

Jeg havde regnet med at at ASP fortolkede disse usynlige linebreak fra Oracle i formen vbCrLb og jeg kunne replace dette med "<br>", men det ser ikke ud til at funke.

Response.Write " alert('Der opstod beklageligvis en fejl:\n" & Replace(Replace(Replace(strOracleError), """", "'"), "'", "\'"),vbCrLf,"<br>")  & "');" & vbCrLf

I Javascripten får jeg en fejl fordi linebreaks skal være indsat som HTML...

alert('Der opstod beklageligvis en fejl:\nORA-20100: -20005-ORA-20005: -1422-
(Usynligt Linebreak fra Oracle)ORA-01422: nøjagtig hentning returnerer flere end det anmodede antal rækker
(Usynligt Linebreak fra Oracle)ORA-06512: ved \'MVJ.EP_TILSAGNMARK_TILSVERSION\', linje 242
(Usynligt Linebreak fra Oracle)ORA-01422: nøjagtig hentning r');

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede softspot Forsker
30. juni 2010 - 11:43 #1
Har du forsøgt at replace med vbCr eller vbLf? Det er sikkert fordi Oracle kun benytter "Carriage Return" eller "Line Feed" som linjeskift...
Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
30. juni 2010 - 12:13 #2
Stærkt, det virkede med at replace med vbLf i stedet for...
Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
30. juni 2010 - 12:15 #3
Softspot, du må lige skrive det som et svar så jeg kan acceptere og give dig points ; )
Avatar billede softspot Forsker
30. juni 2010 - 12:27 #4
Kommer her! :-)