Avatar billede musikjakob Nybegynder
30. juni 2010 - 12:50 Der er 2 kommentarer

Zepto hydra A blue screen of death - HJÆLP!

Hej alle på eksperten.

Jeg har et kæmpe problem med min zepto laptop (gaming modellen Hydra A).

Jeg oplever jævnligt blue screen of death crashes, freezups etc. Jeg får følgende fejlmelding:

Problem signature:
  Problem Event Name:    BlueScreen
  OS Version:    6.0.6002.2.2.0.256.1
  Locale ID:    1030

Additional information about the problem:
  BCCode:    116
  BCP1:    FFFFFA8004F0E4E0
  BCP2:    FFFFFA6002421490
  BCP3:    FFFFFFFFC00000B5
  BCP4:    000000000000000A
  OS Version:    6_0_6002
  Service Pack:    2_0
  Product:    256_1

Files that help describe the problem:
  C:\Windows\Minidump\Mini061310-01.dmp
  C:\Users\Jakob\AppData\Local\Temp\WER-97781-0.sysdata.xml
  C:\Users\Jakob\AppData\Local\Temp\WER9EBE.tmp.version.txt

Read our privacy statement:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409

Min bios kører med shadowing, og jeg tænker at det kan være fejlen. Mit problem er bare, at jeg ikke har en indstillingsmulighed derfra til at slå shadowing fra. Hvad gør jeg? Jeg har læst rundt på nettet, og det lader til, at andre har lignende problemer. Jeg har dog ikke været i stand til, at finde en løsning.

Windows fortæller mig at fejlen skyldes min grafikkort driver - men det kan jeg udelukke da jeg har den nyeste opdatering (og fejlen har været der siden dag et - altså har jeg været igennem adskillige forskellige drivere).

Det var blue screen of death problemet. Det andet problem er, at jeg med jævne mellemrum får windows freezes (jeg kører med Vista ultimate 64 bit (min laptop er en 64 bits maskine)). Det sker kun når min strømforsyning er tilsluttet. Altså sker der et eller andet når jeg slutter strøm til. Ligeledes oplever jeg lags i lyden når jeg har strøm på (men ikke når jeg kører på batteri).

Specs på computeren er som følge:

Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P9500 @ 2.53GHz
Memory (RAM) 4,00 GB
Graphics NVIDIA GeForce 9800M GTX (det er 1024 mb)
Gaming graphics 2813 MB Total available graphics memory
Primary hard disk 11GB Free (96GB Total) (jeg har delt min harddisk op i partitioner - samlet harddisk er 1tb).

Jeg håber nogen har mod på, at løse mit problem (eler bidrage til en løsning).

De bedste hilsener:

Jakob
30. juni 2010 - 13:47 #1
Pssssst: ? Point ude: 1.185 ?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/musikjakob (Dem der ikke er grønne) - du vil få flere reaktioner/indlæg hvis du får fulgt op på disse gamle spørgsmål...
Avatar billede The_Buzz Novice
30. juni 2010 - 14:49 #2
Enig med karise_larry ...

Tag og luk dine spørgsmål