Avatar billede fredand Forsker
30. juni 2010 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

What version of windows 7 can we choose? (32 / 64)

Hello!

My girlfriend got a Dell Inspiron 530, the spec is available at:
http://www.dell.com/us/en/dfh/desktops/inspndt_53x/pd.aspx?refid=inspndt_53x&s=dfh&cs=22

She now plan to upgrade the OS from Vista to Win 7.

It looks like she need to choose between 32bit OS or 64bit OS.

I thought it is only possible to use one or the other depending of what kind of processor you got.

Me myslef run Mandriva 2010 32bit and if I remember I could not use the 64bit version depending of the processor I got.

I'm I wrong, or can she choose either one of the two versions?

Best regards
Fredrik
Avatar billede spijon Nybegynder
30. juni 2010 - 19:40 #1
The computer should run both - but run a Windows 7 Upgrade Advisor :
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx
Just to see of there is other hardware that might be a problem.

If the chip is :
Intel®  Core™2 Quad Processor Q6600 (2.40GHz, 1066MHz FSB)
Intel®  Core™2 Duo Processor E6550 (2.33GHz, 1333MHz FSB)
Intel®  Core™2 Duo Processor E4600 (2.40GHz, 800MHz FSB)
Intel®  Core™2 Duo Processor E4500 (2.20GHz, 800MHz FSB)
She should be fine.(right click My Computer - properties. Look under processer)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2010 - 20:43 #2
1) maskinen kan godt 64bit
2) hvis 4gb ram eller mindre, så tag 32bit
3) køb en win7 home premium opgradering - der er begge versioner med (hvis hun senere får mere ram i maskinen)

start med 'windows let overførsel' på vista'en, så der laves en backup af alt (til en ekstern harddisk)
formater maskinen, om læg vista ind igen
opgradér til win7, og indlæs programmer - og derefter 'windows let overførsel' så data også kommer på plads.
Så er det hele på plads - uden gammelt skrammel fra vista.

jeg går ud fra, at du med 1137 indlæg kan dansk - ellers har du været meget aktiv på et forkert forum.
Avatar billede spijon Nybegynder
30. juni 2010 - 21:04 #3
Og se at få ryddet lidt op på dine "Spørgsmål oprettet af fredand" Point ude: 2.220.