Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2010 - 20:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bios og drivere til packrd bell bærbar

Jeg har flg bærbar

Packard bell Easynote
model ALP-ajax c2

inde under batteriet står der MS model ac200

jeg mangler bios da når man forsøger on inst xp pro kommer xp med en acpi fejl (blå skærm med fejl) og siger bios skal opdateres

ligeledes kan jeg ikke finde drivere til modellen generelt
Avatar billede jonner40 Nybegynder
02. juli 2010 - 08:36 #1
Den hedder noget andet (måske MX36-MX760 )
men har du prøvet at registrere din maskine her
http://register.packardbell.com/myaccount/page11.do;jsessionid=44A453595145DCBD8D161C057E49B093.myaccount_a_14a?link=oln32.redirect&changedAlts=&osp=
så skulle den gerne guide dig til den rigtige side

ellers så skulle disse drivere måske virke
http://usuarios.multimania.es/mx36/

bios er straks sværere at finde

download evt. SIW http://www.gtopala.com/
som kan fortælle dig alt om hvad der er inde i din komputer
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2010 - 08:55 #2
xp fik jeg på men ikke uden problemer ,den viser fejl i strømstyringen når fast kabel er på kan den ikke se den lader og tages kablet af skifter den ikke over på batteri

jeg ved dette virker i win7 men den sluger strømmen på maskinen lidt for hurtig men det kan jeg se er en fejl i win7 programmet på nettet

i xp kunne jeg se maskinen hedder

easynote mx36-v-088D

vedr batteri tilbage kaldelsen der står på deres side er dette rekvireret
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2010 - 08:57 #3
vedr registreringen så virker dette ikke :

Sorry, it seems there has been error with the request. Please try again later
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2010 - 11:54 #4
Vedr bios har ejg snakket med packardbell og der er kun den der ligger på maskinen 308 versionen

grunden at jeg ikke har win 7 på den ,den kan køre det er at den sluger batteriet ca ½ time så er strømmen væk

http://www.mobilsiden.dk/?aId=10749
Avatar billede jonner40 Nybegynder
02. juli 2010 - 12:21 #5
prøv at hente siw http://www.gtopala.com/
som viser hvad der er i komputeren
og se om du kan finde xp driverne på den måde
mange maskiner har næsten ens hardware
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:11 #6
en mystisk oplevelse med maskinen

jeg har 2 win xp cd org ms

den ene er dem hvor overfladen er et stort hologram
den anden er grøn og kræver en volume license key (disse har jeg)

den grønne dvd kommer med acpi fejlen

den første dvd som kører på de s/n der sidder i bunden af bærbare og på sider af pc maskiner den virker og kører igennem uden fejl

hvad er forskellen andet en den der virker har sp3 med fra starten og nok er nyere

den grønne dvd med spec volume keys er fra 2002 (ms dvd)

jeg har fået styr på alle drivere til xp maskinen viser ingen fejl under enheds hånteringen nu

vedr win7 ved du hvad der skal til og løse batteri problemet i win7 ,den lukker ned efter ca 30min ,jeg kan se det er et kendt problem og kun er løst på maskiner der er født med win7 fra starten

læg venligst en svar
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. juli 2010 - 14:56 #7
Nej
kender ikke løsningen andet end du må lave din egen strømstyrings model alt efter hvilken hardware der er nødvendig at have tændt
lidt om det her http://www.it-artikler.dk/2010/01/21/stromstyring-windows7/
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. juli 2010 - 14:56 #8
Ups skulle være et svar :o)
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 14:54 #9
vedr de 2 org xp cd´r jeg har ,hvad kan forskellen være siden den ene virker

er det versionen der er for gammel på den ene eller har det noget med at den ene ikke er oem version
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 19:38 #10
vedr det med batteriet ,så opdagede jeg at der på packard bell lå en tilbage kaldelse på batteriet ,ind og udfylde skema med S/n mv og afsted

her 5 dage efter ligger der et nyt batteri udenfor døren hvor det gamle så skal retur med ups og dette kan lade helt op til 100% det gamle stoppede ved 94%

dvs jeg har lige sparet 6-700 kr hvis det kan gøre det

maskinen er en jeg har byttet mig til for en stationær

Så nu vil jeg lige prøve med win 7 igen på det nye batteri