Avatar billede hoejben Nybegynder
03. juli 2010 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærm går dvale til standby :S

Hej med jer igen :)

Jeg har lige kigget lidt på min lillebrors computer..
Den kører med windows 7..

Når han fik den startet op kom der pludselig nogle små, gennemsigtige, gule firekanter på skærmen, den blev utoligt sløv og endte med blå skærm, genstartede stadig mega sløvt og genstartede under loading af selve windows også var den fin igen til de firekanter kom frem igen igen.. Har prøvet og køre den tilbage i tiden.. Men det sletter jo heller ikke rigtig noget.. Har kørt diverse clean scan og noget avg igennem uden det hjalp og avg'en fandt heller ingen virus..

Så har jeg idag formateret og installeret windows 7 forfra og det gik meget fint.. indtil den startede op første gang.. Der kom firekanterne igen :'(

Meeen så tænkte jeg at det kunne jo også være en hardware fejl eller noget der havde rykket sig lidt løs og det så var en periodisk hardware fejl.. Så har pillet alt fra og sat det hele godt fast og sammen igen.. Nu tænder skærmen bare ikke :O

skærmen har 3 mulige tilstande.. Slukket (dvale, da der ikke er slukket på knappen og den automatisk tænder), Standby (skærmens diode står og blinker) og selfølgelig tændt :)

Inden jeg tænder computeren er skærmen i dvale, når jeg så tænder den går den på standby.. Hvis jeg så trækker kablet ud tænder den og siger at der intet signal er.. propper det i igen og skærmen går på standby..

Hvad er der lige gået galt her? :S

Mvh

Claus
03. juli 2010 - 13:31 #1
? Point ude: 820
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/hoejben (Dem der ikke er grønne) !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
03. juli 2010 - 13:48 #2
Det var nok smart at få styr på de uafsluttede spørgsmål inden der var mere hjælp.
Avatar billede hoejben Nybegynder
03. juli 2010 - 14:15 #3
Er ved at få styr på det med de point.. Har givet bolden op til de hjælpsomme..
Avatar billede Selas Nybegynder
07. juli 2010 - 18:48 #4
Ville næsten sætte penge på at det er hans grafikkort, men det kan vel være så meget andet, hvad sker der hvis du lader den idle i en times tid i fejlsikret tilstand?
Prøv at hent et program til at teste grafikkort med og se om det så ikke fejler med det samme, hvis det ikke fremtvinger fejlen hurtigt så prøv at gøre det samme med CPU og RAM.

Nå jo du kan måske også prøve med et andet grafikkort hvis det er muligt, om ik andet så lån en fra en anden PC, bare for at konstaterer at det er det som er forkert før du bruger penge på et nyt.  :-)
Avatar billede hoejben Nybegynder
18. december 2010 - 19:45 #5
Undskyld jeg har været så længe om at afgive svar..

Det var hans graffikkort :D