Avatar billede sleever Nybegynder
03. juli 2010 - 13:40 Der er 4 kommentarer

Airport Extreme og Windows 7 disk spørgsmål

Hej alle,
Jeg har købt en Airport Extreme Base Station (AEBS) og kører mit internet igennem denne, som en trådløs router.

Jeg ønsker at tilkoble en ekstern harddisk til AEBS og bruge den som en netværksdisk.

Systemet kører Win 7.
Harddisken er NTFS formateret.

Det er umiddelbart problematisk.
I Aiport Utility ser programmet den tilknyttede harddisk under --> manuel indstilling --> diske.

Jeg kan ikke se harddisken i windows (gå ind på den).

Med håb om, at I kan løse problemet (jeg har forsøgt utallige forsøg nu, men er ikke selv så fantastisk til computer).

Mvh Benjamin
Avatar billede Jensen DK Novice
03. juli 2010 - 13:44 #1
Er den eksterne HD. en ide eller en sata.
Avatar billede gegandhi Nybegynder
29. juli 2010 - 21:55 #2
beder sent end aldrig. det er fordi din harddisk skal formateres til HFS+ eller FAT32 og AEBS har en indbygget comtroler så det burde ikke være noget problem med HFS+ på windows. men jeg har ikke prøve det efter da jeg ikke ejer en windows maskine. håber det hjælper på dit problem.
Avatar billede sleever Nybegynder
31. august 2010 - 12:56 #3
Hej Gegandhi,
Jeg prøver lige dit svar :)
Avatar billede sleever Nybegynder
31. august 2010 - 13:02 #4
Hvordan gør man egentlig det?
På Win 7: Konvertere NTFS hdd. til HFS+?