Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
03. juli 2010 - 16:12 Der er 5 kommentarer

Manglende netværkskort eller ???

Jeg forsøger på min nye PC at oprette forbindelse til vores lan. Jeg sætter kablet i, og intet sker der.
Windows kan ikke finde hardwaren til driveren, og under device manager er der INGEN steder der står noget med netværk - kan grunden være, at der intet netværkskort sidder i?
Computeren er blevet samlet af Proconsult i Odense.

Går jeg derimod ind under systemoplysninger, kan jeg finde noget med en WAN Miniport.

Er der nogle der kan hjælpe med at få forbindelse til internettet?? :-)
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
03. juli 2010 - 16:38 #1
Ville det mon hjælpe at installere en driver til WAN miniport?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
03. juli 2010 - 19:22 #2
Ja det ville det .. har du ikke fået en CD med drivere med til din computer ?
det er vel onboard netværkskort, så evt. kan du finde drivere via bundkortets producets hjemmeside hvis du ikke har en CD-ROM med drivere
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
03. juli 2010 - 20:17 #3
Der var en CD med fra Intel. Kan det være den?
Avatar billede a62681 Nybegynder
03. juli 2010 - 20:25 #4
Dit bundkort kan sagtens være fra Intel, så der er muligvis driver på den cd. Står der ikke noget på den?
Forøvrigt syns jeg Proconsult burde have installeret drivere så den var køreklar inden de leverede den.
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
03. juli 2010 - 20:32 #5
Ja, bestemt.
De skulla smide Win 7 ultimate på, men den kom med xp pro.
Nåh, men prøver - og vil tage ind og brokke mig ;)