Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 00:54 Der er 18 kommentarer

Hvilket GTX 480?

Der findes så mange GTX 480 versioner..
Hvilken ska man vælge.?

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=gtx+480&qt=All&sp=all&nf=specifictaxonomy%3a%5eHardware
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juli 2010 - 07:49 #1
Mon ikke du skulle få lidt styr på dine åbne / uafsluttede spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/pbcomx
Avatar billede ggxdg Nybegynder
04. juli 2010 - 10:09 #2
Mærke skulle næsten være ligemeget når du køber nVidia ting, da kortene alle bliver lavet det samme sted med samme komponenter, eneste foreskel, kan være mærke på RAMmene, hvilket ikke skulle være mærkbart på hverken ydelse eller holdbarhed (2 forskellige mærker, begge rimelige i kvalitet, kan dog ikke lige huske mærkerne).

Jeg kan ikke anbefale de overclockede, da man næsten altid vil få problemer med dem efter ikke ret lang tid.

Med de OC'ede kort fravalgt, skulle det faktisk være ligemeget.
Du kan kigge lidt på garanti evt.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 10:17 #3
Okay.
Og det er ikke noget værd at vente på at der kommer nye overclocket.?
(Som er overclocket meget mer.)
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 10:20 #4
Silbidor.:
Nu har jeg skrevet: Okay. Tak for hjælpen.
På alle de spørgsmål der er Grå...
Selvom jeg ikke for fået det løst.
04. juli 2010 - 10:20 #5
Avatar billede ggxdg Nybegynder
04. juli 2010 - 11:36 #6
#3 nej...
Overclocket hardware holder bare ikke så lang tid...

nVidias grafikkort er allerede ret hårdt pressede fra starten, så ved at presse dem mere, går det ud over levetiden på dem.
Du kan evt vente på højere modeller, som standard har en højere clock, men OC'd hardware er altid dårligt for levetiden. Hvis du har noget seriøs køling på det, kan det hjælpe lidt på det, men det vil altid foringe levetiden.

Mange grafikkort bliver med tiden med standard setup så varme at de knapt nok kan overholde garanti perioden idag. Oftest er det lodningerne bliver dårligere pga. de høje temperaturer.
Avatar billede besle Nybegynder
04. juli 2010 - 13:06 #7
Nu ved jeg godt at det er et GTX 480 du søger, men hvis du alligevel skal op i den prisklasse, har du så overvejet  at købe et ATI HD5970?

HD5970 er stærkere end Nvidia's GTX480, og i mange omgange larmer GTX 480 mere, og bliver varmere end et HD5970 (oftest bliver det op til 100 grader celsius)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2010 - 13:20 #8
" Okay. Tak for hjælpen. "

Det er altså ikke nok...
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 14:07 #9
John_Stigers.:
Så længe der ikke er et svar.. Kan jeg ikke give point.
Så følger jeg bare FAQ.
Og sir' tak.

Tilbage til tråden.:
Okay. Tak for hjælpen.
Hvis i vil ha' nogen point's, Så post et svar.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 14:27 #10
Ville det her være godt.?
Det ser ud til at have god køling.?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=gtx+480&sp=all&pid=4196905
Avatar billede besle Nybegynder
04. juli 2010 - 14:54 #11
Hvis du alligevel vil bruge 4500 på et grafikkort, så køb da et HD5970? det er jo stærkere end det GTX 480, larmer mindre, bruger mindre strøm, og er koldere?

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=594786
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 14:59 #12
Der er jo nogen fordele ved Geforce.
Har hørt at ATI ikke har PhysX... Osv.
Avatar billede besle Nybegynder
04. juli 2010 - 15:11 #13
Ja, men det er et fåtal af spil (ca. 20 mener jeg) der understøtter physX, og af de spil er der kun 2-3 styks der er specielt kendte.
ganske vist kan Nvidia køre spil i meget højere opløsning, med mod et HD5970, er det alligevel en så stor opløsning at du skal ud og bruge mange penge på en ny skærm før det kan betale sig. Hvad angår at Nvidia kører med 3D, så kan ATI også gøre det, hvilket mange dog vil benægte. Dog kræver det at man har en skærm fra IZ3D da de leverer en software der gør det muligt.

Og egentlig, GTX480 er kun bedre i de spil der understøtter Tesselation, ellers vinder ATI stort.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=594786
http://pinoytutorial.com/techtorial/ati-radeon-5970-worlds-fastest-video-card-on-the-planet/
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 15:31 #14
Der er en grund til at jeg køber nyt grafikkort...
Det er jo for at få det nye... F.eks. Dx  11.
Ellers kunne jeg jo ligså godt bruge mindre penge på et GTX 285.?

Så hvis GTX 480 er bedst til Dx. 11.
Så vælger jeg helt klart det.
Avatar billede besle Nybegynder
04. juli 2010 - 15:43 #15
HD5970 kører da også DX11, så er det da bedre, og ATI har aa kørt DX11 næsten et halvt år længere end Nvidia.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 15:45 #16
Er 5970 os ikke et Duel GPU.?
Avatar billede besle Nybegynder
04. juli 2010 - 15:50 #17
Jo, men det gør jo ingen forskel, da alle spil nu om dage understøtter Dual GPU. Desuden får du også Eyefinity.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
04. juli 2010 - 16:27 #18
Når men tak for hjælpen.
Har valgt at købe dette.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=gtx+480&pid=4175582

Hvis i ønsker point, så skriv venlist et svar.