Avatar billede Christensen89 Nybegynder
06. juli 2010 - 18:13 Der er 4 kommentarer

100 fps i CS16+w7

Hey fellows :o)

Fik lige formateret computeren for første gang igår, eftersom at Windows 7 64bit fylder mere end hvad jeg lige havde regnet med.
Da jeg sidste år fik købt computeren, så knoklede jeg med at få alt til at virke, eftersom at W7 ikke var konfigureret ordenligt, til at køre ubeklageligt med CS16 - så nu skal jeg have lidt hjælp igen, eftersom jeg tror jeg mangler at installere noget.
Min fps lagde hele tiden fast på 100, og nu har den det med at springe op og ned mellem 97-100 fps, og det kan jeg tydeligt mærke, at det påvirker mit spil.

Nogen som har drevet sig lidt erfaring, eller kan smide nogen links? :o)

Al hjælp belønnes!
Avatar billede noltus Novice
07. juli 2010 - 07:13 #1
Altså,du kan IKKE mærke et spring på 3 fps,dit øje kan opfatte ca 25-50 fps max
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
11. juli 2010 - 16:50 #2
Forskellige er vi fra person til person, så jeg kan allerede fortælle dig nu, at jeg kan MÆRKE forskel, og stadig observere det.
Avatar billede noltus Novice
12. juli 2010 - 14:10 #3
Tillykke med det,det er du den eneste der kan,øjet kan IKKE opfatte mere end højst 30 billeder i sekundet,hvorfor tror du at film er optaget med 24 billeder i sekundet,nok fordi øjet ikke kan opfatte mere
Avatar billede kjeldsted Novice
16. juli 2011 - 23:39 #4
What....!? You can't be a human!

Som der bliver skrevet kan det menneskelige øje ikke se forskel.

Film kører 24, TV (i Europa) 25 og tegne film 12. Det lyder "lidt" til at være spild af ressourcer at kører med 100 fps. Den eneste grund til at du evt. skulle kunne mærke forskel på 97 og 100 er at hvis din skærm er 50Hz viser den præcis hvert andet billede, mens ved 97 springer den nogle over.

Hvis du kan få den fast på 50 fps vil det muligvis kunne fjerne forskellen.

Men at kunne se forskel på 100 fps og 97 fps er noget sludder. Jeg kan ikke selv se forskel på 25 fps og 24 fps på trods af jeg dagligt stirre på TV optagelser for at se frame fejl.