Avatar billede tinaten Nybegynder
07. juli 2010 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Editering af pixeleret font

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg har en .TTF font-fil som bruges i et Cad-program. Fonten er meget pixeleret og er udviklet tilbage i midten af 90´erne i Coreldraw.

Kan nogen hjælpe mig og fortælle mig hvordan jeg gør denne tekst helt smooth eller hvilket program jeg evt. skal bruge og hvordan jeg overhovedet kommer igang.

Jeg har søgt lidt på Google, men jeg synes ikke jeg finder de programmer som lige kan hjælpe mig med dette problem.. Der findes masser af font-editerings programmer som jeg har downloaded prøve versioner af, men synes bare ikke de løser mit problem... HJÆLP, PLEASE!!!

På forhånd mange tak.. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2010 - 17:15 #1
glem det - du skal omdanne det til en vektor-optegnet font.
Find en font, der ligner (vektor-baseret) på nettet, og omdøb den hvis det kræves.
Der er sites (husker ikke lige hvor) hvor du kan beskrive karakteristika for font, og så få vist mulige alternativer.
Avatar billede tinaten Nybegynder
08. juli 2010 - 08:47 #2
jeg tror jeg har forklaret mig lidt forkert..

Fonten ER vektor-baseret, den ser bare pixeleret ud i det program jeg benytter den i..
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2010 - 09:56 #3
så skift program, eller ret i programmets opsætning. Det virker, som om programmet henter ind i fx 10px størrelse, og så selv retter op til større størrelse.
Laver programmet samme 'feature' med andre fonte?
Avatar billede tinaten Nybegynder
17. september 2010 - 09:29 #4
Svar