Avatar billede faithless Praktikant
12. juli 2010 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdater pivot ud fra valg i combobox

Hejsa

Jeg har brug for lidt kode, der opdatere min pivot ud fra et valg i en combobox.

Jeg har índsat nedenstående i comboboxen, men der går noget galt under dim eller set.

Sub DropDown2_Change()

Dim valg As String

Set valg = DropDown2.Value

Sheets("Data").PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Category").CurrentPage = valg

End Sub
Avatar billede Ialocin Novice
12. juli 2010 - 12:04 #1
Hej faithless

Hvad sker der, hvis du fjerner "Set" foran valg i 3. linie ?

mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
12. juli 2010 - 12:22 #2
Hej faithless

Nu er jeg ikke den store Pivot-Haj!, men er der ikke også lidt kludder med de enkelte dataværdier ??

Du tildeler valg (som er en steng) en value-værdi ??

Hva´ hvis du ændrer din kode til:

Sub DropDown2_Change()

Dim valg As String

Set valg = DropDown2.text

Sheets("Data").PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Category").CurrentPage = valg

End Sub

eller ændrer linie 2 til en anden dataværdi end string ?

mvh Nicolai
Avatar billede faithless Praktikant
12. juli 2010 - 14:13 #3
Få en run-time error '424' Object required og debug stopper på denne linie valg = DropDown2.Text
Avatar billede Ialocin Novice
12. juli 2010 - 14:39 #4
Hej faithless

Har du fjernet "Set" foran valg i 3. linie ?

mvh Nicolai
Avatar billede faithless Praktikant
23. juli 2010 - 11:21 #5
Hejsa

Jeg løste det på en anden måde. Men smid et svar så får du point og tak for indsatsen.

Mvh
Thomas
Avatar billede Ialocin Novice
27. juli 2010 - 08:03 #6
Hej faithless

Svar :o)

Hvordan løst du "problemet" ?

mvh Nicolai
Avatar billede faithless Praktikant
27. juli 2010 - 15:16 #7
Under egenskaber på comboboxen kan man vælge at få en værdi i en celle. Her returnere den et nummer, som jeg så kan konvertere til en tekst ud fra den liste som bruges til comboboxen. Herefter valgte jeg bare at læse den tekst ind i en variable og opdatere pivotens page filter med den.
Avatar billede Ialocin Novice
27. juli 2010 - 22:49 #8
Hej faithless

Jeg takker for point og info :o)

mvh Nicolai