Avatar billede snokey Nybegynder
14. juli 2010 - 18:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Aser Aspire one hakker i youetube klip

Hej, jeg har haft den her lille computer i et lille stykke tid. bruger den sådan set kun til email internet og ferie, med det lille smarte 3G-modem er det jo en dejlig ting og ha med på farten. Mit problem er jeg ikke kan se de små film på youtube uden de hakker rigtigt meget det køre slet ikke flydnede.

Er det normalt på de små computer , at de simpelhen ikke er store nok ?

Har nysste flash player og internetbrowser, det både et problem i IE og FF. Maskinen er en ZG5 med 1,6ghz, 1 gb ram, 120gb HDD og med XP

Den er også helt nyformateret og der ligger kun 2gb på hardiskeen inkl. XP

Kan se at min prosessere ligger på 100% når jeg afspiller de klip.

Hilsen Daniel
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2010 - 18:42 #1
Er det kun når du bruger 3G-modemmet?
I så fald, kunne det tyde på du skal have en hurtigere forbindelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2010 - 18:44 #2
Kunne tænke mig til at du kun har 1Mb i download...?
For at kunne streame film er en 2 mb det bedste.
Avatar billede KHHP Juniormester
14. juli 2010 - 18:56 #3
Har du prøvet at pause klippene og lade den indlæse en lille smule. Som john_stigers siger kan det godt være din hastighed det er galt med, da jeg har haft fingrene i et par stykker at de små smarte pc'er og de kunne fint køre klip fra youtube.
Er det kun billedet der hakker eller er det også lyden?
Avatar billede milter Ekspert
14. juli 2010 - 20:11 #4
Jeg har lige checket på min egen Acer AS3810TG med en 1,6 GHz processor. Ved afspilning af YouTube-klip på HD, 720P, bruger processoren mellem 18 og 50%.

De 100% på din processor tyder på fejl andre steder end i downloadhastighed. Tænke, tænke .....?
Avatar billede milter Ekspert
14. juli 2010 - 20:15 #5
.... og den første tanke er næsten altid: SNAVS!
Avatar billede snokey Nybegynder
14. juli 2010 - 20:25 #6
har prøvet og pause og loade.. og det stadig det samme.. det ikke kun på 3g det også min 20mbit der hjemme.. den har altid gjort det, og ja både billede og lyd.. der burde virkelig ikke være noget snavs på den..
Avatar billede snokey Nybegynder
14. juli 2010 - 20:29 #7
men hvis i kommer med et link på det samrte program der laver log, kan i da prøve og kigge hvis der er nogen der gider..
Avatar billede snokey Nybegynder
14. juli 2010 - 20:35 #8
men når jeg ikke har åbnet browseren bruger den 0 til 3 % det er browseren der bruger de sidste 97 til 100%
Avatar billede milter Ekspert
14. juli 2010 - 20:38 #9
Du skriver i dit indlæg "nyformateret". Fik du alle chipsetdriverne installeret i den forbindelse og XP opdateret?

Hvilken Firewall og antivirus benytter du, og blev de installeret, før XP fik lov til at gå på nettet eller efter?
14. juli 2010 - 21:26 #10
... er det en putter du SELV 100% har (gen)instaleret med XP ?

Og har du 100% styr på
* Driversoftware ?
* WindowsUpdate / ServicePack ?
* Sikkerhedsprogram + opdatering af samme ?
* ...

Følg guiden her ->
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juli 2010 - 17:00 #11
Der er sådan et repair ting på så jeg trykker bare alt og f10 under bios.

Jeg har AVG Free antivirus program.

windows er sat til automatisk update og har ikke annulleret noget.
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juli 2010 - 17:03 #12
Kan ikke finde min model på det link du har sendt.. Det er en ZG5 . den er ikke købt i EU
15. juli 2010 - 17:15 #13
...alt og f10 under bios... -> Er det en Factory Recover tilstand du her mener ???
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juli 2010 - 17:20 #14
Ja det er rigtigt.. Det lige det jeg mener..
Avatar billede snokey Nybegynder
15. juli 2010 - 17:26 #15
Men men men.. Har endelig fundet fejlen. og det er en klassik fejl 40.. JEg har været for doven til at slukke computeren, så har haft den på standby i rigtigt lang tid, så efter en ganske alm. genstart var problemet løst, ved ikke om det er fordi der så ligger meget i bufferen .. Men det så også lige meget .
15. juli 2010 - 17:31 #16
*SS* ...

Mht #13 - straks efter en sådan procedure så manuelt til WindowsUpdate for ALLE opdateringer.
Samt opdatering af - selvfølgelig - dit Sikkerhedsprogram.

Samt
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
(JAVA, FLASH, AcrobatReader, ... , ... , ... )
Avatar billede snokey Nybegynder
16. juli 2010 - 21:29 #17
Mange tak for de nyttige oplysninger. gemmer dem til en anden god gang ..