Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 16:25 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Windows XP opstart stopper efter ca 15 sekunder.

Hejsa
Har lige fået min søns bærbare Fujitsu Siemens aspire 7535 hjem.
Den går i stå i opstarten, ca. efter 15 sek. når der på skærmen står Windows startes.
Han har ingen backup DVD, han kan i alt fald ikke huske hvor den er.
Ok, så må alt der er på den bærbare jo så dø. Men hvordan kan jeg få liv i den igen. Hvad kræves der???
Jeg har været i BIOS og set hvor den booter, der står 1 cd, 2 LAN, 3 HD osv.

Hjælp en lidt ældre herre med at gøre hans søn glad igen.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 16:32 #1
Ældre herre eller ej, så bør du lukke dine åbne spørgsmål før du kan forvente hjælp
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 16:50 #2
Jamen det har du da ret i. Jeg giver min straks til at løse problemerne med åbne spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 16:50 #3
Nemlig, den lidt ældre herre kan gøre de som forsøger at hjælpe ham glade igen hvis han lukker sine spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 17:01 #4
Har du gjort det første man bør gøre i en sådan situation; at skrue
siderne af og under søge al indmad inklusiv ventilatorerne for støv?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 17:15 #5
Hvis du ikke kommer videre med de råd du får i tråden, så vil jeg tro at jeg kan hjælpe, interesseret ?

mail@helgec.dk
Avatar billede f-arn Guru
17. juli 2010 - 17:16 #6
Vil du godt fortælle hvorfor du selv ta'r points her?
http://www.eksperten.dk/spm/900804#reply_7620107
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 17:25 #7
Det er da en fejl med at jeg har taget de point. Sikkert fordi jeg er lidt forvirret over alle de der er sure over jeg glemmer at give point til dem der fortjener det. Det gør jeg da helt sikkert ikke. Undskyld
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 17:50 #8
Det kan du klare ved at oprette et spørgsmål som hedder "Point til 220661" der henviser du til http://www.eksperten.dk/spm/914276
så kan 220661 lægge et svar som du accepterer.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 17:59 #9
Det andet spørgsmål ordnes selvfølgelig på tilsvarende måde.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 18:17 #10
Så tror jeg at min missere er rettet.
Findes der en boot cd til Win Home sp3
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 18:53 #11
Ja b.la. fra helgec: http://helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 19:37 #12
Har nu prøvet det i #11. Den er sat til at boote fra CD, men hverken boot cd eller killdisk læses af cd drev
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 19:50 #13
Hvis du har undersøgt computeren for støv vil jeg forslå, at du tester computeren med en Live CD som f.eks. Poppy Linux. Den kører direkte fra et CD/DVD drev uden installation. Den skal kunne køre hvis computeren er i orden. Den downloades som en Iso fil, som derefter brændes som en boot CD. Hvis du ikke kender Iso, så bare sig til, det er faktisk ganske nemt.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 19:51 #14
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 19:56 #15
"Den er sat til at boote fra CD, men hverken boot cd eller killdisk læses af cd drev "

Og du er sikker på at cdèn er brændt som et bootimage ??
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 19:58 #16
En Live`cd er en god ting, men jeg fatter ikke hvad den kan bruges til denne tråd
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 20:13 #17
En Live CD skulle bare vise om computeren kan køre. Går den ned på en Linux, må der jo være hardware fejl, og så kan spørger jo godt opgive forsøg med Boot CD eller windows CD.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 20:15 #18
Ps. selvfølgelig under forudsætning af at computeren ikke er møget godt til.
Avatar billede f-arn Guru
17. juli 2010 - 20:26 #19
@ruffe66
Såvidt jeg kan se har du ikke ordnet noget som helst.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 20:32 #20
Han har skam forsøgt, men han bære sig forkert ad.
http://www.eksperten.dk/spm/914276

ruffe66 fik du læst #8 ?
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 20:53 #21
har nu haft smidt Poppy Linux i. Det starter godt nok op, men da den kom til billedet hvor man kunne vælge tallene mellem 1 og 13 alt efter hvad man ville, kunne jeg ikke vælge ved at tappe ned med piletasterne, som det stod man kunne. Der var dog lyd.

Findes der andre ideer
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2010 - 21:04 #22
Ja, har læst nr 8 og har da også forsøgt
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 21:07 #23
Som jeg skrev, hvis Poppy Linux ikke kan kære er der hardwarefejl. Det kan være så meget. Jeg synes du skulle se på helgec #5
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2010 - 07:50 #24
Får du ikke løst problemet igennem tråden her, og bor du i nærheden af Amager så skriv til mig, kan sikkert hjælpe dig.

silbidor@yahoo.dk
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. juli 2010 - 15:35 #25
point til dig fiskerbo
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. juli 2010 - 15:36 #26
Point til dig fiskerbo. Smid et svar så du kan få dine point
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 16:11 #27
Tak for tilbudet, men hvorfor vil du give mig point? jeg har jo ikke løst dit problem.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. juli 2010 - 16:24 #28
fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre så jeg ikke får en messe gale eksperter efter mig. Jeg har faktisk fået pcen igang uden at kunne bruge nogen af jeres løsninger. Hva skal jeg eller gøre. Kan jeg annulere spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 16:29 #29
Når du selv har løst problemet behøver du ikke at give point. Men fortæl venligst hvordan du bar dig ad. Så kan du acceptere dit eget svar og hive point hjem igen, og alt er i orden. Ingen kommer efter dig:)
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
18. juli 2010 - 16:38 #30
Jamen jeg løste problemet ved at min "fortabte søn" i morges ringede til mig og glædestrålende fortalte, at han havde fundet en støvet skive hvor der stod Windows XP på.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 16:48 #31
"en støvet skive hvor der stod Windows XP på."
#12 "Den er sat til at boote fra CD, men hverken boot cd eller killdisk læses af cd drev " Og ifølge #21 kunne Poppy Linux heller ikke køre rigtigt. Man må undre sig.