Avatar billede starofdk Nybegynder
17. juli 2010 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Copyright

Er det muligt at få photoshop til automatisk at sætte copyright på billeder.

Jeg tager mange natur billeder, jeg sidder og skærer flere hundrede billeder til om ugen, ændrer deres størrelse og bagefter tager og sætter copyright på.

Jeg har en .psd fil hvor mit copyright logo ligger i, dette "løfter" jeg så over på billedet og sætter i nederst højre hjørne. På hvert eneste, bagefter gemmer jeg som .jpg

Er der noget som kan ske automatisk for at aflaste mig?
Avatar billede hcma Novice
17. juli 2010 - 20:35 #1
indspil en action og afspil den

prøv at kigger her  (godt nok en gammel artikel, men den kan stadig bruges)
http://www.eksperten.dk/guide/46
Avatar billede hcma Novice
17. juli 2010 - 20:36 #2
også en gammel en her:
Vejledning i Action:
Åbn et af dine billeder -> hop over i din Action-palette og klik den lille pil til højre for at åbne dialogboksen -> New Action -> navngiv den og sig OK ->
Nu er du klar til at indspille de handlinger du vil have foretaget, så lav det du vil have skal være fælles for et helt sæt billeder, og når du er færdig hopper du over i din action-palette og trykker på stop-knappen (den lige til venstre for den røde knap).
Det var så første trin.
Så går vi til andet trin:
Sammel først alle de billeder du vil have ændret på samme måde i en mappe for sig selv.
Og nu kommer det: se eventuelt billedet:
Filer -> Automate -> Batch og i boksen, der kommer frem, vælger du den action, du vil have afspillet (=den du lige har navngivet) + fra hvilken mappe (=source) + til hvilken mappe (=destination). Så trykker du ellers bare OK og nu går det hele i gang med at ændre alle billederne i et hug.
Avatar billede starofdk Nybegynder
17. juli 2010 - 20:54 #3
Jeg kan godt få action til at virke med at resize billedet, men den vil ikke duplikere et layer (copyright) fra en fil over på billedet, den siger den ikke kan finde previous layer?
Avatar billede hcma Novice
17. juli 2010 - 21:01 #4
hvordan gør du ??

åbn et billede (jeg kalder det lige A)hvorpå du vil have et copyright -> start din action -> åbn dit "copyright-billede" -> træk copyright over på dit A-billede -> gem -> slut action.

nu er det bare at afsiplle den på et helt sæt.
Avatar billede maniactor Nybegynder
17. juli 2010 - 23:15 #5
Du kan også tage et kig på programmet Picture Shark. Det er ikke PhotoShop, men det virker super godt til netop at lave vandmærker og lignende.

http://www.picture-shark.com/watermark_freeware_image_protect_gallery_download.htm
Avatar billede starofdk Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:30 #6
.