Avatar billede larssk Nybegynder
20. juli 2010 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computeren sender spam mails automatisk

Hej alle,

Jeg har fået en eller anden virus på min pc der bruger min mailkonto til at sende spammails rundt....
Det viser sig når min Norton blokerer diverse mails. Tvivler dog på at den fanger alle.

Har kørt både en Norton "full system scan" og en scan med AdAware. Ingen af dem har fundet noget.

Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvor min kære virus er gemt og hvordan jeg evt. får den slettet?

Kører Vista.

Lars
20. juli 2010 - 22:25 #1
Hvilket E-mail program ?

Eller er der tale om en WEB baseret E-mail konto som Gmail, Hotmail, ... ?

---

Det opleves måske også (hos modtagerene) selvom din PC er helt slukket ?
Avatar billede larssk Nybegynder
20. juli 2010 - 23:07 #2
Hej,

Jeg bruger MS outlook. Men problemet opleves også selvom programmet er lukket.
Checkede lige og kunne se at jeg også var logget ind på Gmail. Har nu logget af.

Om modtagerne også oplever det når pc'en er slukket ved jeg ikke. Har ikke hørt fra nogen endnu, men de fleste er jo nok også på ferie :-)

Lars
21. juli 2010 - 06:30 #3
Velkendt - desværre...

Du skal OMGÅENDE skifte KODEORD til din GMAIL!!!

Nogen eller 'noget' ude i verden har opsnappet dit KODEORD til din Gmail, og (mis)bruger nu den til det oplevede SPAM...

Så det behøver ikke at være noget 'snavs' på din lokal PC...
Avatar billede larssk Nybegynder
21. juli 2010 - 09:12 #4
Der ser ud som om du har ret. Efter jeg er logget af min gmail sender den ikke flere mails. Kontoen bruger jeg ikke mere så jeg skifter pass eller sletter helt.

Tusind tak for hjælpen. Du har reddet min dag :-)

Lars
Avatar billede larssk Nybegynder
21. juli 2010 - 09:13 #5
Laver du lige et svar?

Lars
21. juli 2010 - 10:29 #6
Ping...