Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
22. juli 2010 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Insert INTO - Mange af gangen (rigtig mange)

Hej eksperter..

Jeg har søgt rundt på nettet og indtil videre for, at indsætte noget i databasen skal man skrive:

INSERT INTO byinfo(asdas,asdasd,sadasd) VALUES(asda,asdasd,asdasd)
og hvis man vil have mere end 1 af gangen sætter man vist nok et komma efter VALUES(),(),(),() osv..

- Det er nu ikke så meget den omgangsmåde jeg tænker på..

Jeg er ved, at være rigtig langt med mit browser spil - og for, at teste det skal jeg faktisk have oprettet en hel "verden" bestående af database rækker i en tabel der dækker ALLE koordinater i verdenen..( Fra koordinat 1*1 til 999*999)

Derfor er mit spørgsmål om der er nogen nem måde, at få mit system til, at oprette lige nøjagtig 998001 rækker med forskellige værdier (koordinaterne - og typen (Typen skal bestemme om det er en skov,græs eller en landsby så derfor, skal man eventuelt kunne skrive i koden, at der tilfældigt skal placeres 500 skove, 50000 græspletter og resten landsbyer...))

Håber det er forståeligt - og at det overhovedet er muligt..

Hilsen
ASPAmatoer16
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. juli 2010 - 14:07 #1
bare en tanke.. men du kunne jo lave det sådan .. at du har en funktion der fortæller dig hvad der er på et bestemt koordinat på kortet.. og hvis ikke der er noget i databasen, så opretter den det, og returnerer det som svar
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
22. juli 2010 - 14:25 #2
Du mener, så den bare indsætter det i databasen løbende - når brugere kigger på koordinaten??

Det kunne man måske..
Er der en måde man kan lave "sandsynlighedsregning"??

Forstået på den måde, at den finder ud af hvor mange byer, skove, græs osv. der er i databasen og så finder den ud af, at der skal være en skov på den ene koordinat og en by på den anden?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. juli 2010 - 14:38 #3
ja..

og teknisk set kan du jo også lave sådan at den kigger på dem der ligger ved siden af, så den ikke laver 2 byer ved siden af hinanden .. hvis det er det man vil ..

men lige hvordan beregninger skal være skal jeg ikke kunne sige..

det bliver jo noget tricky hvis der skal være et fast antal skov osv..
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
22. juli 2010 - 22:36 #4
Har du noget liggende i stil med det du mener???
Eller har du muligheden for, at lave en kode med det??

Beregningerne kan jeg altid redigere efter behov og det med fast antal skov - det er ikke nødvendigt :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. juli 2010 - 09:52 #5
har ik lige noget liggende .. men det kunne se sådanne her ud

function whatIsInPosition(xpos,ypos)
sql="select settlement from tblMap where xpos='"&xpos&"' and ypos='"&ypos&"'"
set wiipRS = conn.execute(sql)
if not wiipRS.eof then
  whatIsInPosition = wiipRS("settlement")
else
  ***generer hvilken type settlement der er placeret**
  sql="insert into tblMap(xpos,ypos,settlement) values('"&xpos&"','"&ypos&"','"&nySettlement&"')"
  set wiipRS = conn.execute(sql)
  whatIsInPosition = nySettlement
end if
end function
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. juli 2010 - 09:53 #6
Du skal jo så bare lave

***generer hvilken type settlement der er placeret**

om til noget kode som genererer hvilken type der skal være placeret der ..

skov, bygning osv
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
24. juli 2010 - 18:14 #7
Tak skal du have.
Jeg har ikke afprøvet det endnu - men må lige debugge og det hele senere.
Lig et svar og få point.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
26. juli 2010 - 09:33 #8
så er da her et svar :)