Avatar billede LarsE Praktikant
22. juli 2010 - 22:59 Der er 4 kommentarer

Trådløst netværk, mærkeligt problem

Hej

Håber nogen kan hjælpe. Jeg har bredbånd og trådløs router via Telenor (ZyXEL P660HW) og en Asus eee bærbar, den kombination giver mig lidt problemer. Jeg kan fint kommer på nettet via den trådløse router, men jeg kan ikke komme ind på alle hjemmesider når jeg kører trådløst. Sider som Microsoft, asus.com, youtube (login), kan jeg ikke komme ind på, men bt, eb, adidas.com fungere derimod perfekt. Sætter jeg kabel melle routeren og pc'en fungere alt perfekt.

Jeg har 2 andre bærbar pc'er og de køre upåklageligt både trådløst og med kabel på routeren fra Telenor.

Telenor har forsøgt at justere lidt på routeren, hvilket ikke gav nogen effekt. Derefter har de sendt mig en ny router (magen til den jeg havde), det har heller ikke afhjulpet mit problem.

Er der nogen der ved hvorfor jeg har det problem og hvordan det kan løses?

Mange hilsner
Lars
Avatar billede Selas Nybegynder
23. juli 2010 - 03:10 #1
De har formentligt opdateret firmwaren, kan du konfirmerer dette?

Min løsning på at droppe deres billige og ringe router var at købe en Linksys WAG160N i stedet, den har jeg været glad for lige siden, det ser ud til den er ved at blive udfaset nu og jeg ved ikke om der er en erstatning på vej. Man kan nemlig ikke bruge en normal router da den skal understøtte PPPoA prottokollen. Og hvis du har ip telefoni kan du nok heller ikke bruge WAG160N med det (jeg er ikke sikker).
http://www.midtdata.dk/hardware_1000156552_produktinfo.html

Men jeg har svært ved at se hvad mere man kan gøre ud over det du har forsøgt, da det ser ud til at være en indkompatabilitet de to enheder imellem.
Men det er selvfølgelig også meget muligt at det er et teknisk problem på den bærbare, har du prøvet den på andre trådløse routere, evt. opdateret/geninstalleret driveren til det trådløse netværk?
Avatar billede Blandy Praktikant
23. juli 2010 - 08:35 #2
Du har ikke en statisk dns server sat på din bærbar som der er tale om? For hvis det er en dårlig dns, så kan jeg godt forsåt hvis der er nogle enkle sider den ikke kan lookup til dig.
Avatar billede Selas Nybegynder
23. juli 2010 - 12:56 #3
#2 Det var også min første tanke, men så burde burde problemet vel opstå på alle computerne?
Men det er jo nemt nok at teste ved at prøve med en anden dns server som f.eks. opendns, jeg har fundet en dansk guide her, det er til vista men fungerer også til 7:
http://kortlink.dk/7yfk
Avatar billede LarsE Praktikant
27. juli 2010 - 22:57 #4
Nu har jeg forsøgt lidt af hvert, og Telenor har også forsøgt at justere lidt "Jeg har netop ændret din primære og sekundære dns på routeren til googles: Primær: 8.8.8.8 Sekundær: 8.8.4.4"

Men intet har hjulpet. Jeg har lige været forbi mine forældre, som har en billig trådløs router fra Elgiganten (mener den heder Jensen), og der virkede min pc bare perfekt på det trådløse netværk.

Nogen forslag?