Avatar billede dizox Nybegynder
24. juli 2010 - 18:02 Der er 8 kommentarer

Har virkelig mange problemer med min computer.

Hej Eksperter..
Jeg har et problem med min computer der har stået på længe nu.
Nogle dage/uger kan den kører helt uden problemer andre dage/uger gør den ikke.
Problemet er at den crasher mange gange og efter den har crashet starter den ikke op igen, den står bar og kører den hverken booter eller noget, andre dage beder den om at boot, selv om jeg har været inde i biosen og sætte til den skal boote på harddisken, Har testet alle tingene om de virker som de skal og der er intet problem.

Opsætning på computeren er:

Styresystem: Windows XP & har kørt med Windows 7
Bundkort: ASUS P5KPL/1600
Grafikkort: ASUS Geforce EN9800GT 1GB DDR3
Strømforsygning: 500Watt.

Jeg har gået og truet det har været mine Ram der kunne være orsag til dette problem, men har prøvet og skifte det hele ud.
har også troet det har været fordi grafikkortet ikke får nok strøm så den crasher.
Spørgesmålet er så om det er bundkortet der ikke fungere som det skal eller hvad det er?
kan det muligvis også være harddisken der kan være noget galt med?
Håber nogle kan giv mig et svar på hvad det kan være der er galt ?
Avatar billede dizox Nybegynder
24. juli 2010 - 18:03 #1
skal lige siges harddisken er også helt ny
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 20:39 #2
jo det kunne godt lyde som en bundkort der ikke er helt oppe på dubberne

skift natteriet på bundkortet - det koster højest 50 kr. så er du sikker på det ikke er det.

det er måske bare en bios opdatering
Version 0403 denne her ligger under xp

eller en indstilling i bios

er det dette her

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ggqp1zQafcC0P2Pb

er du sikke på det ikke skyldes et varme problem - det kan være mangelende pasta på cpu (ikke helt dækkende)eller et stik der ikke sidder oredentligt

hent siw freeware og under sensors ligger dine temps men gør det efter et godt stykke tid så den ligesom er varmet op.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

gå metodisk frem ellers går man død i det - opdater alle bundkortets drivere og det gølder også chipsettet

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 00:31 #3
Du kan også gå ind i kommandopromten og skrive
CHKDSK /r/p
og tryk enter. Læg mærke til mellemrummet ved /
(/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
/p Checker disken omhyggeligt for fejl)
Hvis du har mere end 1. ramblok, så prøv at køre med den ene taget fra for at se om computeren går ned, Eller lav en ramtest
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juli 2010 - 06:43 #4
dizox! Du fortjener ikke nogen hjælp med 1630 point ude, prøv lige at få styr på de mange åbne spørgsmål.
25. juli 2010 - 10:26 #5
Psssssst: Vi/I hører/læser nok ikke mere fra <dizox> i denne tråd ?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/dizox (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 12:41 #6
Nå for pokker, Point ude: 1.630. Det havde jeg ikke set før, så jeg hopper af denne tråd.
25. juli 2010 - 13:27 #7
<dizox>: ... og det er der nok også en masse andre kvalificerede folk der springer dig over pga #5 Point ude: 1.630
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 09:24 #8
det hjælper ikke at lukke øjnene for noget vi har påpeget for dig - du skal gøre noget ved dem

luk dem og uddel de point der skal eller læg selv et svar du accepterer med en lille forklaring

det her vil vi finde næste gang du stiller et spørgsmål også og så er der ingen hjælp at hente når du alligevel ikke vender tilbage til dine spørgsmål.

hver dag får du tildelt 5 point fra eksperten helt gratis
det er dem du udlover fra så din ulykke er ikke så stor.