Avatar billede bluenight32 Nybegynder
25. juli 2010 - 22:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

tidstagning

hejsa.. i vores lille bådforening skal vi snart ha pålidelighedssejlads og så søger jeg et lille program muligvis i asp hvor hvis man trykker et båd nr ind i et felt og trykke feks send så bliver der lagt en tid ind i en tabel en række for hver båd hvor der skal være starttid første omgang og anden omgang og så hvis det kan lade sig gøre at den regner forskellen ud på omgangene:) er det noget nogen skulle være frisk på at brygge sammen.. ??
Avatar billede supertekst Ekspert
25. juli 2010 - 22:48 #1
Kunne det ikke være i et regneark - Excel f.eks.?
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
25. juli 2010 - 22:55 #2
jo men tænker at det ville være nemmere på den måde her.. så bare man skriver båd nr ind i et felt og så den selv smider tiden på
Avatar billede supertekst Ekspert
25. juli 2010 - 23:08 #3
Det kan man da også i Excel..
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
26. juli 2010 - 00:25 #4
ja men nu har jeg en ide om det jeg skriver om jo.. :) så det måtte det gerne være..
Avatar billede supertekst Ekspert
26. juli 2010 - 09:04 #5
Du er velkommen til at sende en skitse - således som du forestiller dig Excel-arket ombygget.

@-adresse under min profil.
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
26. juli 2010 - 10:23 #6
hejsa supertekst jeg har sendt dig en mail ....
Avatar billede bluenight32 Nybegynder
01. august 2010 - 00:41 #7
takker for hjælpen :)
Avatar billede supertekst Ekspert
01. august 2010 - 09:54 #8
Hvis du vil give point til mig - skal du afvise dit eget svar og acceptere mit - og selv tak.
(PS: Svar anvendes kun af forslagsstillerne - opgavestilleren anvender Kommentar og modtagne svar kan accepteres eller afvises)

Dim sidsteR As String
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

    Cancel = True

Rem kolonne C: STARTTID
    sidsteR = Target.Address
    If Target.Address = "$I$1" Then
        ActiveSheet.Unprotect
        beregnPlacering
    End If

    If Target.Row > 1 And Target.Row <= 51 Then
        If Target.Column = 3 Then
            Target.Value = Format(Now, "hh:mm:ss")
        Else
    Rem kolonne D: FØRSTE OMGANG
            If Target.Column = 4 Then
                Target.Value = Format(Now, "hh:mm:ss")
    Rem Beregn første omgang (formel)
            Else
                If Target.Column = 6 Then
                    Target.Value = Format(Now, "hh:mm:ss")
                End If
End Sub
Private Sub beregnPlacering()
Dim antalRæk As Integer, ræk As Integer, sortRæk As Integer, pladsNr As Integer, pladsRække As Integer
    antalRæk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row
    sortRæk = 2

    Application.ScreenUpdating = False

Rem slet tidligere indhold
    Range("K2:L1000").Select
    Selection.ClearContents

    For ræk = 2 To antalRæk
        If Range("H" & CStr(ræk)) <> "" And Range("D" & CStr(ræk)) <> 0 And Range("F" & CStr(ræk)) <> 0 Then
          Range("K" & CStr(sortRæk)) = Range("H" & CStr(ræk))
          Range("L" & CStr(sortRæk)) = ræk
          sortRæk = sortRæk + 1
        Else
            Range("I" & CStr(ræk)) = ""
        End If
    Next ræk

    sortering sortRæk - 1

Rem anvend sorteringen
    pladsNr = 1
    For ræk = 2 To sortRæk - 1
        pladsRække = Range("L" & CStr(ræk))
        Range("I" & CStr(pladsRække)) = pladsNr
        pladsNr = pladsNr + 1
    Next ræk

    Application.ScreenUpdating = True
    Range(sidsteR).Select

    ActiveSheet.Protect

End Sub
Private Sub sortering(sidsteRæk)
    Range("K2:L" & CStr(sidsteRæk)).Select
    ActiveWorkbook.Worksheets("Ark1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Ark1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("K2:K" & CStr(sidsteRæk)), _
        SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Ark1").Sort
        .SetRange Range("K2:L" & CStr(sidsteRæk))
        .Header = xlGuess
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
End Sub
27. februar 2019 - 09:07 #9
er denne løsning ok ? jeg har prøvet at lave en kopi, men kan ikke få den til at virke
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2019 - 09:56 #10
Hej Jesper

Nu er der jo "løbet meget vand i fjorden" siden ovennævnte VBA-kode blev skrevet.
Der er sket meget nyt siden og jeg har ikke afprøvet den siden.

Mvh
Peter Braagaard
27. februar 2019 - 10:16 #11
ok, så du kan ikke huske hvordan det skal bruges ? jeg har kopieret din kode ind, men kan ikke rigtig se hvordan den skal fungerer
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2019 - 11:05 #12
Der kan meget vel være udtryk i omtalte vba-kode, der ikke er nutidig - der er jo sket en del siden 2010.
Hvilken Excel-version anvender du?
27. februar 2019 - 13:54 #13
Jeg Bruger den sidste nye, kan jeg få dig til at prøve og så lægge en kopi op ?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2019 - 14:09 #14
Ok - har ikke den originaler xls-fil mere - det er jo snart 10 år siden.
Eller var det noget andet du mente?
27. februar 2019 - 14:50 #15
måske om du kan læse koden i din og se m den virker ?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2019 - 15:45 #16
Problemet er blot at jeg har ikke andet end det du også kan se på Eksperten.
Har nok haft det  - men ikke mere.
Du kan da prøve at henvende dig til den, der har oprettet indlægget.
28. februar 2019 - 07:32 #17
ok tak :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
28. februar 2019 - 08:59 #18
Selv tak