Avatar billede musikjakob Nybegynder
26. juli 2010 - 14:42 Der er 8 kommentarer

udskiftning af grafikkort på imac alu

Hej folkens.

Jeg har netop fået mig en lidt ældre imac - og da jeg er helt ny mht. mac har jeg lige et spørgsmål. Computeren her har et ATI Radeon HD 2400 XT grafik kort. Det er ikke det mest sørgelige grafik kort jeg har set, men det kommer godt nok tæt på. Er det muligt at erstatte det med et andet hurtigere kort (f.x. et 1028 eller 2056 mb kort).

Jeg forestiller mig at det kan blive et problem da imac'en er temmelig tynd. Dermed kunne et større kort give varme problemer (og strømforsynings problemer). Det er dog bare et gæt.

Vh

Jakob
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2010 - 15:01 #1
Helt ærligt det tror jeg ikke da det er integreret på motherboardet.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2010 - 16:57 #2
Du kan godt skifte grafikkortet på din imac. men så skal du have meget gode færdigheder i lodning da som poko1 siger er grafikkortet lodet på motherboarded. Men selvom du kan give dig et skulderklap og sige jeg er sku hammer hård til det med lodning, så kommer næste problem. Apple har lagt kausion på sine leverandøre så de må kun sælge hardwaren til aut. apple forhandlere/reperatør. Så det bliver nok den største forhindring.
Men til en lille opmuntring så kan jeg fortælle at jeg sidder med et ATY,RadeonX1600. Så du skal ikke pive over skod grafik. :)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. juli 2010 - 18:23 #3
Der sker nok ikke mere her?  (Point ude: 945)
(Moneyboy)Hvorfor skriver du som svar?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2010 - 21:49 #4
Ja det burde ikke have været et svar som skulle have point, men det er alligevel svaret på forespørslen. Så derfor kan jeg godt begrunde at jeg har valgt at give det som svar og ikke kommentar.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2010 - 01:06 #5
(Moneyboy)Det samme kunne jeg jo også have gjort syntes ikke det var nødvendig du og dem der sender som svar ødelægger trådene når andre kommer forbi og ser der er gult tror de at der kun ventes på aksept jeg håber du bliver glad for point jeg vælger overvågning fra.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 07:11 #6
poko1 du må meget undskylde hvis jeg har såret dig ved at sende det som et svar. Men du burde nok også have sendt det som et svar. Et svar er jo når man kommer med den konkrete løsning på personens forespørgsel. Det gjorde jeg og derfor mener jeg jo stadig at det var rigtigt nok af mig at sende det som et svar. Men hvis du så meget gerne vil have de point for dette tag kontakt til forfatteren. Jeg har heller ikke fået de point. Men nu er point jo heller ikke det vigtigste i dette forum. Det vigtigste er da at vi hjælper vores med brugere til at få løst deres problemer. Eller hva? Du får jo ikke en medalje poko1 for det her. :)
Avatar billede gegandhi Nybegynder
30. juli 2010 - 00:25 #7
Nej du kan ikke skift det i en imac alt er lodet sammen. men ta et kik hos ifixit.com de har guide til alt du kan skift i din mac.
Avatar billede Paradisgaard Nybegynder
02. juni 2014 - 17:36 #8
Jeg overvejer at købe en IMac fra 2008, men er i tvivl mht til spil. Kan Grafikkortet fra sådan en sagtens køre de nyere spil eller hvordan?