Avatar billede ravnborg Nybegynder
27. juli 2010 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

D-link DIR-655 hopper af hver minut på Stofa netværk.

Jeg har lige fået lagt Stofa Internet ind, og er ved at opsætte det trådløse netværk.
Jeg har købt en D-link DIR-655, og lavet den setup der var på cd'en. Men når jeg sætter den til routeren fra Stofa opstår der problemer. min D-link DIR-655 genstarter hvet min. Hvis jeg sætter et netværkskabel i og prøver at logge ind på den, får jeg beskeden

"Please wait...

The gateway is currently measuring your network connection.
Accessing this web page might have an effect on the measurement. This page will refresh shortly."

Hvis jeg kobler den fra Stofa routeren kan jeg godt komme ind. Og hvis jeg kobler den til en Fullrate løsning virker den fint.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke hos Stofa??
Avatar billede Blandy Praktikant
27. juli 2010 - 14:02 #1
kobler du ikke to routere sammen? den kan være der skaber problemer.

Og hvis de begge står som dhcp så går det da først galt.

prøv at nøjes med at bruge en router, den med trådløs radio.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
27. juli 2010 - 15:26 #2
Jeg er nødt til at bruge routeren fra Stofa, da den skal kobles til antennestikket.
Avatar billede 50ccm Juniormester
27. juli 2010 - 16:03 #3
Så er det sikkert en kombineret Router og Modem du har fået fra Stofa, og det er jo ikke nødvendigt når du selv har en Router, for jeg tror også det er der det går galt, fordi du prøver og koble 2 Routere sammen.
Prøv og kontakt Stofa og hør om du ikke kan få en ren modem løsning, eller prøv og se om du kan slå router delen fra i den du har og kun bruge den som modem.

VH
50ccm
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2010 - 18:08 #4
Læste på en anden tråd man måske kunne slå dhcp fra på udbyders router, og bruge dhcp på sin egen. Men ved ikke om det kom til at fungere i denne tråd, da jeg ikke deltog i den.
Problemet opstår jo hvis det udstyr man får ikke har trådløs router, og man skal koble en ekstra på.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
29. juli 2010 - 14:53 #5
Så er fejlen rettet. Routeren fra Stofa var ikke slået fra som den skulle, så en reset af modemet løste problemet.

50ccm vil oprette et svar.
Tak for hjælpen til jer alle sammen.
Avatar billede 50ccm Juniormester
29. juli 2010 - 15:19 #6
Ok super.

VH
50ccm