haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opretteselse af pop3 connetor på Exchange 2010

Hej Eksperter

Jeg har behov for at oprette en pop3 connector funktion på min Exchange sever. Version 2010 på en Windows 2008 R2 server.

Som jeg kan læse det er denne funktion inkluderet i Exchange 2010, men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg er ret "grøn" i servere og Exchange, så hvis der er nogle der har en god vejledning i opsætning af dette er det en stor hjælp.

Har prøvet med denne: http://blog.techgalaxy.net/archives/280 men uden det store held. Jeg ved godt at det er til en 2007 version, men det ligner hinanden. har gjort alt det som er beskrevet, men jeg syntes at mangle noget funktion omkring opsætning af hvilken pop3 konti der skal hentes fra m.m.

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)

Hilsen
En fortvivlet nybegynder
Spotgun Mester
05. august 2010 - 13:06 #1
Det du prøver at sætte op, er det at folk udefra kan hente post fra din Exchange server via POP3? Eller er det at din Exchange server indsamler post fra en ekstern POP3 konto?

Som jeg læser det går din guide på det første scenarie, men din beskrivelse af hvad du vil opnå lyder mere til at være det sidste scenarie.
haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 13:14 #2
Mit ønske er at exchangen skal hente mail fra pop3 konti og aflevere dem til brugerne på domainet.

Det er den del med at hente fra eksterne pop3 konti jeg ikke kan få til at virke
Spotgun Mester
05. august 2010 - 13:22 #3
Medmindre din Exchange server er en del af en Small Business Server, så er der mig bekendt ingen indbygget POP3 collector. Dvs. du skal ud i et tredjeparts produkt for at opnå funktionen.

Jeg kender ikke personligt noget til produktet, men kan se at flere har anbefalet POPCon: http://www.christensen-software.de/popcon.htm
Spotgun Mester
05. august 2010 - 13:27 #4
Fandt lige denne også. Kunne være et forsøg værd:
http://www.chimera.co.nz/
haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 13:34 #5
Exchangen er ikke en del af en SBS server, det er en ren W2008 R2 med en Exchange 2010 standard på. Kigger lige på dine link :-)
haslunda Nybegynder
11. august 2010 - 20:25 #6
Tak for dine link, det ene kunne godt bruges. Smid et svar og der er points
Spotgun Mester
11. august 2010 - 22:26 #7
Værsgo!
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Finanstilsynet efter inspektion: Bankdata har ‘væsentlige svagheder’ i sin it-sikkerhed - retter hård kritik på stribe områder
Den store it-leverandør til danske banker, Bankdata, har ‘væsentlige svagheder’ i sin håndtering af it-sikkerheden, lyder den hårde kritik fra Finanstilsynet efter inspektion.
Computerworld
Spotify på vej med kæmpe satsning: Vil være mere end blot en musikstreamingtjeneste
Svenske Spotify er klar med en række nyheder, der rækker længere end blot lyd.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
Job & Karriere
IBM Danmark trækker tilbud om frivillige fratrædelser tilbage for stort antal ansatte: "IBM har taget røven på sine ansatte"
Som led i IBM Danmarks store fyringsrunde fik 130 ansatte grønt lys til at forlade selskabet på en frivillig fratrædelsesordning. Men nu har IBM Danmark trukket det oprindelige tilbud tilbage for størstedelen af de ansatte.
White paper
Sådan: Giv medarbejderne frit valg og øg arbejdsglæden
Mange virksomheder udleverer stadig samme smartphone, laptop eller tablet til alle medarbejderne. Det kan koste dyrt på produktivitet, effektivitet, arbejdsglæde – og reelt også medføre ressourcespild, massivt øget administration og øgede sikkerhedsrisici. Men det behøver slet ikke at koste ekstra, hvis du giver medarbejderne indflydelse på, hvilke enheder de skal arbejde på. Tværtimod kan du med en gennemtænkt choose-your-own-device-aftale stille præcis det udvalg af enheder og tilbehør til rådighed, som både lever op til medarbejdernes forventninger og virksomhedens sikkerhedskrav.