Avatar billede haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opretteselse af pop3 connetor på Exchange 2010

Hej Eksperter

Jeg har behov for at oprette en pop3 connector funktion på min Exchange sever. Version 2010 på en Windows 2008 R2 server.

Som jeg kan læse det er denne funktion inkluderet i Exchange 2010, men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg er ret "grøn" i servere og Exchange, så hvis der er nogle der har en god vejledning i opsætning af dette er det en stor hjælp.

Har prøvet med denne: http://blog.techgalaxy.net/archives/280 men uden det store held. Jeg ved godt at det er til en 2007 version, men det ligner hinanden. har gjort alt det som er beskrevet, men jeg syntes at mangle noget funktion omkring opsætning af hvilken pop3 konti der skal hentes fra m.m.

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)

Hilsen
En fortvivlet nybegynder
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. august 2010 - 13:06 #1
Det du prøver at sætte op, er det at folk udefra kan hente post fra din Exchange server via POP3? Eller er det at din Exchange server indsamler post fra en ekstern POP3 konto?

Som jeg læser det går din guide på det første scenarie, men din beskrivelse af hvad du vil opnå lyder mere til at være det sidste scenarie.
Avatar billede haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 13:14 #2
Mit ønske er at exchangen skal hente mail fra pop3 konti og aflevere dem til brugerne på domainet.

Det er den del med at hente fra eksterne pop3 konti jeg ikke kan få til at virke
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. august 2010 - 13:22 #3
Medmindre din Exchange server er en del af en Small Business Server, så er der mig bekendt ingen indbygget POP3 collector. Dvs. du skal ud i et tredjeparts produkt for at opnå funktionen.

Jeg kender ikke personligt noget til produktet, men kan se at flere har anbefalet POPCon: http://www.christensen-software.de/popcon.htm
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. august 2010 - 13:27 #4
Fandt lige denne også. Kunne være et forsøg værd:
http://www.chimera.co.nz/
Avatar billede haslunda Nybegynder
05. august 2010 - 13:34 #5
Exchangen er ikke en del af en SBS server, det er en ren W2008 R2 med en Exchange 2010 standard på. Kigger lige på dine link :-)
Avatar billede haslunda Nybegynder
11. august 2010 - 20:25 #6
Tak for dine link, det ene kunne godt bruges. Smid et svar og der er points
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. august 2010 - 22:26 #7
Værsgo!