Avatar billede drstein Novice
06. august 2010 - 10:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgang til internet

Hej
Jeg har en pc der er lige er formateret. Før jeg tilslutter internnettet har jeg installeret Win XP SP2 fra min gamle orginale cd på den og Bullguard antivirus.

Derudover har jeg hentet SP3 (fra en anden maskine) og installeret denne også. Så tilslutter jeg internettet, men kan ikke overhovedet komme ind på nogle hjemmesider (forsøger windows update eller bullguard update).

Nu er jeg i tvivl om det er det er det onboard netkort der er defekt eller om det er virus og orme og lignende.

Har I nogle forslag til hvordan jeg kommer videre?
På forhånd tak.

Dr. Stein
Avatar billede haverslev Novice
06. august 2010 - 10:38 #1
Du skal lige huske at installere div. drivere igen.
Når du formatere så slettes alt - også driverne til bundkort / grafik / lyd / Lan osv.

Så du skal lige installere disse igen, da on-bord netkort også skal bruger driver, som er en del af chipset driveren.

Find din bundkort cd eller hent div. drivere fra din pc producents hjemme side (via anden pc ) og put disse på en USB key og installere dem derfra.
Muligt at du skal hente drivere fra din bundkort producents hjemmeside istedet for.
Avatar billede drstein Novice
06. august 2010 - 12:25 #2
det hjalp ikke at opdatere drivere. er der nogle vitale windowsopdateringer man skal have lagt ind?

Kan man frikende hardwaren på nogen måde?
06. august 2010 - 12:45 #3
... check efter i det der hedder ENHEDHÅNDTERINGEN !!! Der mangler sansynligvis 'noget 'der ...

---

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/drstein (Dem der ikke er grønne) 'mangler' du også at pænt følge op på *S* ?
Avatar billede haverslev Novice
06. august 2010 - 15:41 #4
Hvilke drivere har du installeret og hvorfra ?

Du har installeret chipset driveren?

Hvis netkortet har virket FØR en formatering, så er det meget sandsynligt at der mangler en driver nu hvor du ikke kan komme på nettet.
Avatar billede drstein Novice
06. august 2010 - 18:50 #5
Super haverslev.
Opdatering af chipsettet hjalp.
Avatar billede drstein Novice
06. august 2010 - 18:51 #6
hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede haverslev Novice
06. august 2010 - 19:14 #7
Ved at jeg lægger et svar :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
06. august 2010 - 19:18 #8
Husk 100% WindowsUpdate ALLE elementer straks du har (inter)net forbindelse !!!
samt opdatering af din BullGuard...
Avatar billede haverslev Novice
06. august 2010 - 19:51 #9
Det var vist det han/hun gerne ville igang med, men ikke kunne:-)

men kan ikke overhovedet komme ind på nogle hjemmesider.... (forsøger windows update eller bullguard update).