Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 10:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

windows resume loader

Hej

Får denne meddelse når jeg starter min pc "windows 7"

Windows resume loader.

så er der to valg muligheder, men kan ikke vælge nogen af dem.
da tastatur ikke reagere på at taster på det.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2010 - 11:08 #1
http://www.sevenforums.com/installation-setup/31248-windows-resume-loader-frozen.html

det antydes at det har noget med dit keyboard at gøre
prøv med et andet
Avatar billede anders-j Nybegynder
07. august 2010 - 11:39 #2
Du skal hoppe ind i BiOS, nok under "peripherals" og sætte USB understøttelse til Activated, så kan du bruge keyboard, under opstart :)

Hvad har du at vælge imellem når den kommer og siger Windows Resume Loader?

Det kunne lyde som om at den automatisk bliver sat til at gå i Stand by/ Dvale når den ikke bliver brugt et stk. tid, som vist er standard i Windows 7.

Slå evt. dette fra inde under Kontrol Panel.

Mvh,
Anders J
Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 15:09 #3
Normalt bruger jeg et keysonic 340 bluetooth keyboard
men det virker åbentbart ikke når fejlen kommer.
Så har jeg tilsluttet et ps2 keyboard til en keyboard-mus-skærm extender som er tilslutte pcèn via usb. Det virker heller ikke.

Windows resume loader.

Det seneste forsøg på at forsætte systemet fra tidligere placering mislykkes. vil du forsøge at forsætte igen. Brug piletasterne til at fremhæve dit valg.

1:Systen forsættes.

2:Slet gendannelsesdata og forsæt til systemstartmenuen.
Avatar billede anders-j Nybegynder
07. august 2010 - 15:34 #4
Hvis keyboard er tilsluttet via. USB, som du siger det er, så skal du ind i BiOS og slå det til så det understøtter USB under opstart.
Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 16:15 #5
Kan ikke komme ind i bios via keyboard extender box.

Har lige lånt et usb keyboard. Med kan jeg godt kommen ind i bios.

Hvor finder det med usb skal understøttes under op start ?
Avatar billede anders-j Nybegynder
07. august 2010 - 16:24 #6
Mener det ligger inde under "peripherals" men kan sikkert være forskellige fra Bios til Bios..

Du skal lede efter det som dette skærmbillede viser.

http://www.efixusa.com/images/bios11.JPG

Mvh,
Anders J
Avatar billede anders-j Nybegynder
07. august 2010 - 16:24 #7
På skærmbilledet, er det så linje 5, som du skal bruge :)
Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 16:42 #8
Jeg har ikke nogle steder i min bios hvor der står usb keyboard support.

Asrock ion 330ht

Har en menu som hedder Usb configuration.
USB 2.0 support (enabled)
Legacy usb support (enabled)
Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 16:55 #9
efter at have genstartet 3 gange uden at ændre noget i bios.
Og valgt system forsættes, kan jeg starte windows 7 op igen.

Nu skal jeg bare have slået dvale funktionen fra i windows 7.
Så det ikke sker igen
Avatar billede rexman Nybegynder
07. august 2010 - 17:06 #10
takkker for supporten :-)

smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2010 - 08:28 #11
ok
Avatar billede rexman Nybegynder
08. august 2010 - 11:56 #12
hov hvad sket der lige der, du fik ikke de point jeg skrev.

smid lige et svar igen
Avatar billede anders-j Nybegynder
08. august 2010 - 15:49 #13
Point til hvem?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2010 - 18:46 #14
nu har du slet ikke lovet nogen point da du lavede spørgsmålet
Avatar billede rexman Nybegynder
08. august 2010 - 22:13 #15
Havde da ellers makeret "30 : Medium" da jeg oprettet spørgsmålet

"Point til hvem?"

I har begge kommet med på guldkorn