Avatar billede davidp1000 Nybegynder
08. august 2010 - 19:30 Der er 2 kommentarer

Harddisken kan ikke initialiseres

Hej.

Jeg sidder med en harddisk WD 1Terra på usb. jeg har smidt den i og jeg kan se den i management, men den står som ikke alokeret.
Jeg kan ikke vælge at initialisere den. og første gang jeg smed den på kom guiden op med mbr muligheden - men så sagde den at disken var skrivebeskyttet og lukkede ned. Nu kan jeg intet gøre. Jeg har kun den valgmulighed at trykke på egenskaber på disken, hvor jeg kan se at windows godkender den som værende fra WD - men det er også det.

Har drønet lidt rundt i dos, og forsøgt mig med disk part. Bl.a har jeg forsøgt at give disken et nyt uniqueid, men det kan jeg ikke...
Disken har virket fint før - men har haft den hos en ven, der arbejder på mac, der har formateret den og lagt nye ting på den.

Jeg har macdisk v.8 og normalt har jeg intet problem med at læse macdiske...

Er der nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak.
David
08. august 2010 - 20:14 #1
PS: Så burde spørgsmålet måske have været i kategorien http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/MacOS/ ? Der er jo en del MAC 'folk' på spring *S* ...
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
08. august 2010 - 20:50 #2
Tror bare ikke at det er et mac problem, men mere et spørgsmål om mbr der mangler.