Avatar billede katleoskj Nybegynder
08. august 2010 - 22:26 Der er 6 kommentarer

Hvordan får jeg internet?

Hey folkens.
Jeg kunne godt bare lige bruge et råd eller 2 til et egentligt ret simepelt problem, men jeg har bare ikke lige forstand på det.
Jeg står og skal flytte et sted hen hvor der intet internet er.
Der er ikke stik til kabel, trådløs, lokale forbindelser e.l.
Hvad gør jeg? Jeg er nødt til at have net grundet studie.
Det skal derudover siges at jeg har en gammel lidt sløv computer der ikke er begejstret for at man installere alt muligt sjovt på den.
Har overvejet at købe en router. Ved godt at det er beregnet til flere men på visse routere er der stik til kabler bagpå hvilket er den løsning jeg helst vil have da jeg såvel som min comp foretrækker kabel.
Det ligemeget hvad prisen er, kom med et foreslag hvis du har et?
Avatar billede soorensen Praktikant
08. august 2010 - 22:29 #1
du kan købe en trådløs ruter fx fra oister
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2010 - 22:40 #2
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
08. august 2010 - 22:43 #3
Flytter du et sted hen hvor der hverken er tv eller tlf? i så fald ville jeg tjekke mulighederne for noget trådløst via usb - det kræver næsten ingenting af din computer.
Er der dog et tlf stik er det tdc eller yousee du skal have fat i. så får du det på kabel og med en router som du gerne vil.

Håber det lykkes og at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt
Avatar billede kimtheman Novice
08. august 2010 - 23:09 #4
Tja har man en rimlig mobil og et teleselvskab (telmore f.eks), så kan man også sætte sin mobil op som modem, og bruge denne som internetforbindelse
(Gør jeg når jeg er på camping, med en 1-2 mbit forbindelse). Det er dog ikke den bedste løsning, hvis man downloader en del osv, da der tit er et loft på (f.eks 2gb (2000mb)).

Den router du snakker om, det må så være en router, hvor du putter den trådløse usb pen i, og tager denne ud igen, når du f.eks skal på farten?

Som den her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=523693
Avatar billede katleoskj Nybegynder
08. august 2010 - 23:37 #5
Tak for svarene.
Mht telefonstik så har jeg ikke lige tjekket om der er sådan et, men det tror jeg da muligvis. Har dog ikke brug for telefon løsning da jeg bare bruger mobil.
Tror ikke at jeg vil bruge min mobil til internet.
Jeg havde selvfølgelig glemt lidt løsningen med bare at købe sådan en USB ting der som man sætter i computeren.
Det ville løse mit problem hvis jeg skal bruge maskinen på skolen hvor den vil være for sløv til at fange skolens trådløse men jeg ved ikke om den er begejstret for at jeg installere den løsning.
Derfor tænkte jeg routeren og bare have net hjemme hvor jeg plugger kablet til, men jeg ved det ikke.
Avatar billede kimtheman Novice
09. august 2010 - 06:53 #6
Hør her.
Det handler om du vil bruge internet når du også er på farten for så er et usb modem at foretrække.

I forhold til telefonstik behøber man ikke fastnettelefon men får bare åbnet linjen til internet når man bestiller ved en ydbyder og til denne linje for man tilsluttet en router der kan dele forbindelsen med kabel og trådløst (Ved ikke om din "gamle" bærbar har et trådløst netkort?).

Hvis der ikke er telefon og du bare vil have din Pc på kabel derhjemme så er løsningen et usb modem og en router så du kan tage usb modem med når du skal på farten og sætte den i routeren når du er hjemme.

Når du så er på skolen har du selv dit internet med og kræves det du logger på via deres forbindelse må du jo bruge dit eget trådløse netkort der nok er indbygget i din Pc.