Avatar billede wyxz Nybegynder
09. august 2010 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rip lyden fra en DVD

Hey folkens.

Jeg har optaget en times koncert med Kim Larsen på min HD-optager.
Og nu forholder det sig således at jeg synes det kunne være fedt at kunne få lydsiden revet over på en cd jeg kan afspille i f.eks min bil.

Jeg har været ved at lure lidt rundt på nettet for at finde software til det, men vil da gerne høre hvad i andre evt bruger til dette formål? Hvis i da gør det?

En anden ting er..  Når jeg nu får rippet lyden fra den DVD jeg brænder koncerten på, så ender jeg sikkert ud med en lang fil hvor det hele hænger sammen i en "lang bane". Og brænder jeg den over på en lyd-cd uden at gøre noget ved den, så får jeg kun et track på en time. Kan man fikse det på en eller anden facon, så jeg kan få indsat tracknumre på cd'en så jeg kan skippe rundt på den?

Håber det er forståeligt, ellers så spørg.
Avatar billede Ialocin Novice
09. august 2010 - 13:24 #1
Hej wyxz

Jeg har før bruget Audacity til at optage lyden fra telefonsamtaler, YouTube og andre lydeffekter på nettet direkte ned på min harddisk.

En ide kunne være:
Download Audacity har:  http://audacity.sourceforge.net/
Afspil Kim Larsen DVD på din pc.
Optag lyden til din harddisk gennem Audacity.

Med hensyn til at dele optagelsen op i de respektive numre ??

Mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
09. august 2010 - 13:26 #2
Hej Igen

Og ... Brænd en musik cd med den optagede lyd fra din harddisk.

mvh Nicolai
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. august 2010 - 13:34 #3
Et lille UPS fra mig: Husk lige, den optager AL lyd fra pc'en, så hvis du har din mailbox oppe, og der kommer post ind, vil den normalt sige ding, og det kommer med på optagelsen.
Held og lykke med projektet.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2010 - 13:37 #4
Mener Audacity har en knap der hedder "opdel" i rediger fanen. Så mon ikke den kan det?
Du har ikke drev i hd optageren som kan brænde alm cd vel?
Avatar billede frem-ad Professor
09. august 2010 - 16:08 #5
Avatar billede wyxz Nybegynder
10. august 2010 - 12:13 #6
Fandt denne via andre kanaler ...  og det virker perfekt.

http://www.dvd-guides.com/content/view/136/59/
Avatar billede frem-ad Professor
10. august 2010 - 12:17 #7
Det er svarende til hvad jeg henviste til.
Avatar billede ranni Forsker
14. august 2010 - 17:30 #8
Hej.
Der er godt nok lukket her men jeg vil alligevel give det her videre.
Jeg har lige stået i samme situation; at kun skulle bruge lyden fra et Youtube klip.
Jeg downloade : audiograpper Audacity og 3 mere men meget arbejde og mange klik for at få et filformat, der kunne arbejdes med.
I forvejen havde Any Video Converter (den er gratis at hente på
downloads.com) og den klarede audio rippet med 3 klik, så havde jeg en MP3 fil af lyden.
Programmet er også rigtig god til behandling af diverse video formater til  mere venlige MPEG2 / Pal.