Avatar billede natsortsort Nybegynder
10. august 2010 - 09:59 Der er 2 kommentarer

synkronisering / distribution af mappe

Hej,
Jeg leder efter en løsning som kan distribuere indholdet af en mappe placeret på en intern server ud til en række maskiner som skal gemme indholdet lokalt på deres c-drev.

Alle lokale maskiner, skal automatisk tjekke om der er opdateringer (nye filer/opdaterede filer) på serveren og så hente det ned lokalt.

(Lidt i stil med eks. Dropbox) men uden at der skal laves en decideret synkronisering, da jeg ikke kan tillade at lokale brugere ændrer på indholdet.

Forslag til hvor dette vil kunne løses?
Avatar billede mr.malmros Juniormester
11. august 2010 - 04:48 #1
Snakker vi windows, så:

Skal indholdet være tilgængeligt offline eller kun online?

hvis det kun skal være online, ville jeg bruge mklink kommandoen i cmd. fordelen er den samme som et share, men bare lagt i en mappe.
Avatar billede natsortsort Nybegynder
11. august 2010 - 07:53 #2
Vi taler Windows: XP op 7.
Og ja, en vigtig pointe var faktisk at indholdet skal være tilgængeligt offline på alle maskinerne.