Avatar billede Christina74 Praktikant
10. august 2010 - 20:14 Der er 8 kommentarer

Oprette varekurv i frontpage

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en varekurv til min hjemmeside.. Min hjemmeside er lavet i frontpage, så jeg skal vel ind under formularer eller lign., ikke?
I kan evt. se min hjemmeside på: www.crr.dk
Jeg er NØDT til at få lavet en brugervenlig løsning på bestilling af mine varer..

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2010 - 20:59 #1
Nu er det ikke for at nedbryde din optimisme på forhånd, men at oprette en varekurv er en noget større ting end bare en formular i Frontpage - det vil kræve styr på en serverside-teknologi (fx PHP eller ASP.NET) samt forstand på at gemme oplysninger i en form for datalager (fx en database) og så vil det bestemt heller ikke være nogen ulempe at have tjek på sikkerheden omkring sådan en løsning.

Hvis du stadig sidder med et så gammelt og forældet produkt som Frontpage er mit gæt at du ikke har viden om ovenstående ting, så mit klart bedste forslag vil være at du overvejer at kigge på alternative løsninger. Der findes masser af udbydere af standard shopløsninger (fx Dandomain) og der findes også færdige løsninger man selv kan håndtere (fx oscommerce).
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2010 - 21:05 #2
hvis du kan nøjes med en løsning på cookies, og email til dig og kunde med ordredata (dvs uden betaling), så hent en svensk butik på
http://joakimweb.se/?page=scriptarkiv
nederst til højre er "Webshop Light" - klik på "Ladda ner" (svensk for download) - så skal du bare oversætte ord til dansk, og lægge dine egne varer og priser ind.
der er en demo på http://it-works.dk/shop/ (har jeg oversat tidligere) Du kan få denne kode, hvis du sender en intern besked til mig - jeg har rettet i design af email og tal-visninger undervejs.
Avatar billede Christina74 Praktikant
11. august 2010 - 08:24 #3
Til claes57
Jeg tror godt jeg kunne være interesseret i din løsning. Det behøver blot at være brugervenligt. Jeg har ikke en skid forstand på det, men nu har jeg downloaded den svenske version (webshop light), men hvordan får jeg det sat ind på min hjemmeside?? Kan godt være jeg spørger dumt, men jeg ved INTET om det..
Avatar billede Christina74 Praktikant
11. august 2010 - 09:28 #4
Jeg har nu downloaded oscommerce.. Men hvordan kommer jeg videre?? Hvordan får jeg det ind på min hjemmeside??
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2010 - 11:32 #5
Bemærk, at jeg ikke nødvendigvis mener at oscommerce er det rigtige til dig, kun at det var en mulighed. Der findes en masse af den slags systemer hver med deres fordele og ulemper - hvad der er bedst og ikke mindst bedst for dig pt kan jeg ikke sige da jeg ikke selv gør mig i den slags systemer.

Som nævnt kender jeg altså ikke til systemerne og derfor heller ikke hvordan de sættes op - oscommerce er PHP og det kender jeg slet ikke til så hvis ikke andre byder ind må du nok en tur ud på google, se fx http://www.siteground.com/tutorials/oscommerce/oscommerce_manual_installation.htm
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2010 - 11:59 #6
vedr mit forslag: tjek med din udbyder, om du kører "asp med access-database".
Hvis ikke, så er der ingen grund til at gå videre med denne løsning.
Avatar billede Christina74 Praktikant
11. august 2010 - 14:03 #7
Til claes57
Jeg har tjekket med min udbyder, og de kører ikke med Access databaser og understøtter heller ikke ASP. Jeg har fået at vide, at de kører med MYSQL og understøtter f.eks. PHP......?? Jeg ander ikke hvad de forskellige er for noget, men håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2010 - 15:30 #8
jeg har desværre ikke en færdig simpel shop i php.