Avatar billede ras3cue Nybegynder
10. august 2010 - 22:14 Der er 11 kommentarer

Kan ikke klikke på links i mails

Jeg er kommet i den situation, at jeg ikke længere kan klikke på links i mine mails.

Meddelsen jeg får er som følger: "Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren"

Min pc kører med Windows 7 Home premium.

Jeg har prøvet at ændre flere indstillinger tilbage til standardindstillingerne, men det har ikke hjulpet.

Er her mon nogen, som kan hjælpe?

Mvh Tony
10. august 2010 - 22:23 #1
Velkommen til E. ...

Har du mere eller mindre (u)frivviligt haft alternative Browser instaleret (Crome, Firefox, Opera, ...) ?
Og siden - delvist - afinstaleret ?
10. august 2010 - 22:26 #2
IE(8) - Funktioner - Indstillinger - Fanen [Programmer] -
Kig der omkring...

---

Eksempelvis hvis man vil instalere GoogleEarth; man downloader programmet; starter instalationen, lukker øjenene, taster ENTER ~4 gange og så er programmet instaleret - Jubii... Men fordi lukker øjenene, fik man ikke set at du OGSÅ får 'tilbudt' at instalere GoogleCrome, GoogleToolbar, GoogleDesktop, Google"halløj1", Google"halløj2", samt anden [StartSide] i IE, ... I samme skærmbilled var der mulighed for at FRAklikke disse 'tilbud' men da du lukker øjenene, blev de jo IKKE fraklikket og så er balladen der...

Samme ved
* Picassa
* CCleaner
* Winzip
* Messenger Live
* WinRar
* PhotoFiltre
* Java
* ...
Avatar billede ras3cue Nybegynder
11. august 2010 - 19:12 #3
Hej Larry

Tak, ja ... jeg har haft installeret og afinstalleret flere af dem, for at finde et alternativ til Explorer, men ingen af dem faldt i min smag.

Mvh Tony
Avatar billede ras3cue Nybegynder
11. august 2010 - 19:14 #4
Jeg har nu sikret mig, at IE (8) er min standart browser, men problemet er der stadig? Er der mon andet jeg kan gøre?
11. august 2010 - 20:37 #5
...at IE (8) er min standart browser... - hvordan har du gjort det ?
Avatar billede ras3cue Nybegynder
11. august 2010 - 21:16 #6
IE(8) - Funktioner - Indstillinger - Fanen [Programmer] - klik "benyt IE som standart browser.
11. august 2010 - 21:31 #7
Hmmm...

... [kontrolpanel] [Standardprogrammer] [Angiv dine standardprogrammer] - find "Internet Explorer" i listen - [Vælg standardindstillinger for dette program] ...

Ser det 'rigtigt' ud ?
Avatar billede ras3cue Nybegynder
11. august 2010 - 21:59 #8
Har netop prøvet ... uden held. problemet er stadig det samme!
11. august 2010 - 22:06 #9
Hovsa - hvilket E-mail snakker vi om ?
Avatar billede ras3cue Nybegynder
11. august 2010 - 22:08 #10
Outlook !
11. august 2010 - 22:20 #11
Hmmm...

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."