Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. august 2010 - 17:46 Der er 11 kommentarer

Køb af netbook, hvad skal man gå efter?

Hej Eksperten.dk :-)
Jeg er en dreng i 7. klasse, og jeg skal have en netbook.
Den skal kunne trække Officepakken og Internet (YouTube og flash) uden problemer, og uden at hakke.

Jeg har en Compaq 615 til hjemmebrug som jeg er glad for (15,6") men den er for stor og tung til, at slæbe rundt på hver dag.

For at holde den samme designmæssige stil, har jeg haft rigtig meget kig på Compaq Mini 110c. Den ser fin ud til behovet, men jeg ved ikke, om 3 celler batteri er nok? Man kan vist få den på Wupti.com med 6 celler.

Prisen er attraktiv: 18-1900 kroner!

Men er der andre computere jeg måske har overset?
Max budget er 2200 kr.

//Math-Mann
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 19:10 #1
gå ind på edbpriser.dk, og find de biligeste priser på bærbare & stationere computer :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. august 2010 - 19:37 #2
Jeg tror jeg ville kigge i Aldi de har lige haft et par interessante modeller . 10" og  en 11,6" med hdmi ud og lidt flere pixels på skærmen end vanlige netbooks  (1366*768 ).
Alt om data har testet dem, kan ses på www.aod.dk.
Hos aldi er adressen http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_28/OFF03.SHTML
mvh
Kurt
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. august 2010 - 19:55 #3
Hej Kurt.
Jeg er ikke så meget til Aldi's modeller, men det er jo en smagssag -  selvom specifikationerne ser fine ud.
Har I andre en konkret én at foreslå?
11. august 2010 - 20:16 #4
Mht. OS / Styresystem, så pas på med at få en såkaldt
WIN7 Starter ... der er (for) mange begrænsninger i den version...
http://www.eksperten.dk/spm/916076
Avatar billede allanfo Praktikant
11. august 2010 - 20:27 #5
Jeg købte en Compaq CQ10 i Bilka for 2500 - incl. 4 mdr mobilt internet. De sælger den også uden internet for ca. 1700. Har win XP

Jeg har udskiftet 1 Gb ramkredsen med en 2Gb. 160 Gb HD.

Virker fint til mit behov - internet på arbejde i bilen og rundt omkring.
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. august 2010 - 20:35 #6
@allanfo
Og den er du tilfreds med?
Er skærmen for lille at læse på for sådan en som mig?
Avatar billede allanfo Praktikant
11. august 2010 - 21:00 #7
Jeg er glad for den - den er ikke nogen spillecomputer, men bruges mest til film og internet. Har lydudgang, så jeg kan få lyd over bilens musikanlæg (kører taxi, og har ofte halve timer mellem ture). Jeg har købt en oplader så der er strøm til fra bilen. Ved ikke så meget om batterilevetiden. Mener større batteri kan købes separat.
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. august 2010 - 21:40 #8
@allanfo
Tak for svaret :-)
Kan den trække YouTube og generelt Flash uden problemer?
Hvilken opløsning kører skærmen med? Hvis DU skulle bruge den til hverdag i skolen, ville du så kunne holde ud at bruge den i længere tid af gangen (læse noveller, skrive i Word, regneark m.v.)

Vh
Avatar billede allanfo Praktikant
11. august 2010 - 21:51 #9
Opløsningen er 1024x600 - så det er en widescreen. Film fra youtube er mere afhængige af internetforbindelsen. Jeg bruger primært hotspots rund om i byen, og ikke det internet den er født med. Der er et intert slot til et SIM-kort, så man behøver ikke en usb-stick for at have mobilt internet.

Jeg har ikke noget problem med at se på den i timevis, mens den står på mine knæ.
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
11. august 2010 - 22:08 #10
Jamen det lyder da som et fornuftigt køb. Det kunne være man skulle have sådan en fætter.
2 GB ram, har du et link til dem? Men HP oplyser da "Max Memory 1 GB" men den kan så godt have 2?

"Allanfo" får point'sne hvis han lige lægger et svar.
Tak for svar til Jer alle.
Avatar billede allanfo Praktikant
11. august 2010 - 22:40 #11
Der er een ramsokkel, som standard er den forsynet med 1Gb, men der kan installeres en 2Gb. Det er denne type der sidder i min: http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ram/ram200sd2/r-kvr667d2s5-2g.html