Avatar billede spademand Nybegynder
12. august 2010 - 15:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at starte xna fra en windows form

Hej eksperter

Jeg har nu siddet i lang tid og arbejdet på et spil jeg gerne vil have portet over i XNA game studio som der udkommet en beta af. Jeg har dog et problem som jeg ikke helt kan finde svar på. Jeg har lavet et flot menu system i windows forms, og jeg vil gerne beholde dette og bare starte mit xna spil program fra min windows form med parametre.

Jeg har prøvet følgende
private void startXnaGame()
{
    WindowsGame1.Game1 game = new WindowsGame1.Game1();
    game.Run();
}

Dette har jeg også prøvet med en selvstændig tråd uden held.

dette er fejlen

Could not load file or assembly 'WindowsGame1, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null' or one of its dependencies. Der blev forsøgt at indlæse et program med et forkert format.

jeg har desuden brugt en reference i min windows form til microsoft.xna.framework.game

Jeg har virkelig prøvet at søge efter en løsning men det virker ikke til at der er andre der har samme problem. Der er masser af guides til at få xna til at køre inde i en form. det er IKKE det jeg vil. De skal køre uafhængigt af hindanden og det virker underligt at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak
Lars Bloch Jensen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. august 2010 - 18:09 #1
Løser følgende dit problem:

http://blogs.msdn.com/b/shawnhar/archive/2008/02/25/xna-framework-on-64-bit-windows.aspx

Overordnet set:
Du skal slå "any cpu" fra og sætte den til 32 bit. Fordi der ikke er en 64 bit version af XNA.
Avatar billede spademand Nybegynder
12. august 2010 - 19:12 #2
Det samt et råd fra en ven om at rebuilde og copy noget specielt ind i config filen gjorde udslaget !

nu kører det.. og det er super !

Skriv et svar hvis du vil have point !
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. august 2010 - 19:32 #3
Svar her. Super at det kører.