Avatar billede gonnemand Nybegynder
14. august 2010 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med Intel RAID Controller

Jeg har købt dette Intel Controller kort -> http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35337

Første problem er, at jeg ikke kan komme ind i dens BIOS.... under dens POST skriver den at man skal trykke CTRL + G for at komme ind i dens BIOS. Efter man har trykket CTRL + G, skriver den også at den vil gå ind i BIOS efter POST, men det gør den bare ikke.
Har så snakket med Intel's support, som siger det er fordi jeg ikke har et server bundkort!?.... men det fatter jeg bare ikke, for BIOS er vel BIOS uanset hvilket produkt man har.

Andet problem er, at Intel's support også nævner, at controller kortet KUN kan kører RAID, og altså ikke kører non-raid harddiske.... kan det virkelig passe?? For mit gamle Adaptec kort kunne da sagtens kører uden RAID.

Så har jeg lige smidt 4500 kr ud af vinduet, eller er der håb for at det kan komme til at virke? Intel har noget CmdTool, hvor man kan en masse ting, så måske noget kan lade sig gøre den vej??

Mit bundkort er ASUS P5WD2 Premium -> http://www.tweak.dk/review/ASUS_P5WD2_Premium_LGA775_Pentium_4_bundkort/464/1/1
Avatar billede tbuch Juniormester
14. august 2010 - 10:18 #1
Jeg forstår ikke lige.... Du har købt et raid-controller-kort og roder rundt med et eller andet med om den kan køre "non-raid-harddiske"

En Harddisk er vel en harddisk - Dit controller-kort bestemmer så i hvilen RAID konfiguration, dine harddiske så skal køre i???

Ja undskyld - blev bare lige lidt nysgerrig

Med hensyn til dit første spørgsmål - synes jeg da du skal have det uddybet af Intel support - hvad er det for en funktion på et "server-bundkort" som skal til, for at understøtte dit nyindkøbte kort?
Avatar billede gonnemand Nybegynder
14. august 2010 - 10:33 #2
Jah, men jeg skal ikke kører RAID... men Intel siger at den KUN kan kører RAID... hvilket jeg synes lyder underligt.

Men uanset hvad, så kan jeg ikke få lov til at sætte den op, da jeg ikke kan komme ind i dens BIOS. Den findes i øvrigt ingen hardiske.... har også prøvet uden harddiske sat til, men vil stadig ikke gå ind i BIOS.
Avatar billede gonnemand Nybegynder
14. august 2010 - 16:34 #3
Gennem Intel's RAID Web Console er det lykkedes mig at lave RAID_0 på én disk af gangen. Og dette virker ganske udemærket... selv når jeg tager en disk fra controlleren og sætter den til via en usb-til-sata adapter :-O Synes det virker underligt, men umiddelbart er det da en måde jeg kan få alle diske til at virke enkeltvis på den controller.

Men men men, eftersom RAID_0 på enkelt diske virker underligt, kan der så sker at blive nogen komplikationer ved det?? :-O Altså diskene virker jo som enkelte diske, uanset hvordan og på hvad de er sat til.
Avatar billede gonnemand Nybegynder
08. september 2010 - 18:45 #4
Lukker den her, da ingen havde andre løsninger, end den lidt mystiske jeg selv lavede med RAID_0 på én disk.