Avatar billede solsorten Praktikant
15. august 2010 - 11:00 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Netbook med/uden HDMI eller er det nok med en dockingstation?

Det er flere år siden, jeg har fulgt med i netbook-udviklingen - og nu skal jeg købe en.

Mit behov er:
MANGE!! internetvinduer åbne ad gangen.
Office-pakken af en eller anden slags
Lidt billedbehandling (oftest med Picasa)
Formentligt streaming i fremtiden til TV - hvis det er muligt!

Jeg er kommet til følgende:
Mærke: formentligt Asus pga. den lave fejlrate
RAM: min. 2 GB
Harddisk: min. 200 GB
Skærm: 12,1" - den skal nemlig ofte med på tur
Processor: tja..... Dual Core - men hvilken? Jeg ved ikke hvilken der er nyest/bedst?
Grafik: helst separat processor
Vægt: højst 2 kg.

Og nu kommer mit spørgsmål:
Skærmen er for lille til at arbejde derhjemme, så her vil jeg gerne have en dockingstation. Hvis jeg har en dockingstation, så har jeg vel også en HDMI-udgang, som notebooken kan bruge?? (altså hvis jeg vælger en dockingstation med HDMI). Valgmulighederne er nemlig større, hvis jeg ikke behøver HDMI-udgang til netbooken.

Hvad mangler jeg at vide?
Er det realistisk at ville streame?
Hvad ville du vælge?

På forhånd, super tak for hjælpen fra en naiv pc-bruger!

Mette
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
15. august 2010 - 11:48 #1
Netbook er nok for lille til det som du beskriver, for deres Atom-processor har svært ved at trække mange vinduer etc. (selv de modeller jeg har smidt 2 gb ram i / SSD-disk).

Du skal derfor nok op i en 12-13" som du selv beskriver - og så vokser vi ud af det man traditionelt har kaldt en netbook og kommer ind i det som kaldes en subnote. Her har flere også processorer som rykker lidt mere - og ofte har den langtlevende CULV-betegnelse.

Et godt bud er: http://www.pcworld.dk/art/11396 eller en af dens slægtninge. Alternativet er Dell / HP som har nogle potente modeller - men så har vi også priser der er tættere på 10.000 end på 5.000.

Mht. HDMI så har egentlige netbook meget meget sjældent HDMI, mens en del i 13" klassen har.
Avatar billede knudknud3 Praktikant
16. august 2010 - 10:52 #2
Hej Mette.
Jeg er i samme situation som dig. Jeg er nået frem til en ASUS 1215N (ca. 3900kr) eller den fine slægtning ASUS Lamborghini VX6 (kommer senere). Spec. for de 2 maskiner er næsten ens. Gå ind på edbpriser.dk, der finder du ASUS 1215N.
Spec. udpluk: CPU 1,83GHz, 4GB DDR3 RAM, HDMI, USB 3.0, Bluetooth 3.0. Jeg har ikke bestemt mig endnu, men Lamborghinien fører.
Avatar billede solsorten Praktikant
02. september 2010 - 08:18 #3
Det blev den ASUS som du foreslog. Tak for svaret :-)