Avatar billede sarcar Praktikant
16. august 2010 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et website og flere forskellige hosts?

Hej Eksperter:-)

Er det muligt at bruge forskellige hosts til et website?

Det som jeg tænker på, er om et firmawebsite der kører på java eller .net f.eks. kunne få installeret en WordPress-blog der er hostet på php på samme domæne.

Eksempelvis:

http://www.firmawebsite.dk hostet med mikrosoft-server
http://www.firmawebsite.dk/blog hostet med php-server.

Hvis man kan, hvordan gør man det så rent praktisk?

Hvordan er det, hvis man vil have bloggen i et subdomæne, som f.eks. http://blog.firmawebsite.dk?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 15:15 #1
Det er ikke noget problem at have et site i flere teknologier.

Men login der virker paa tvaers af teknologierne er tricky.
Avatar billede sarcar Praktikant
16. august 2010 - 15:29 #2
Det lyder godt:-)

Hvor gør det helt konkret? Domænet er jo kun tilknyttet en navneserver hos DK-hostmaster?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 15:34 #3
Du installerer mere end en teknologi paa serveren.
Avatar billede sarcar Praktikant
16. august 2010 - 15:38 #4
Ok. Man kan altså ikke bare bruge en host som gigahost.dk til at lave bloggen, mens firmawebsitet er hostet andetsteds?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 15:49 #5
Nej. Et givet hostnavn foerer et bestemt sted hen (kan dog godt forwardes gennem en proxy).

Hvis de skal hostes forskellige steder skal du satse paa subdomainet.
Avatar billede sarcar Praktikant
16. august 2010 - 16:01 #6
Ok. Man skal altså bruge subdomains hvis man vil bruge forskellige hosts.

Det var lidt ærgerligt, da jeg havde overvejet at tilbyde opsætning af WordPress-blog på folks website udenom deres egen serveropsætning. Og det skulle helst have været i en mappe på domænet, da subdomæner ikke giver nogen SEO-effekt.

Tak for svaret. Læg et svar hvis du vil have point, Arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2010 - 16:09 #7
svar