Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nye topkategorier - forslag

I erkendelse af at vores topkategorier nok ikke er verdens mest klare overvejer vi at rydde lidt op. I første omgang kun i toppen.

Nedenfor er de eksisterende kategorier med mine kommentarer/forslag (står der intet ser jeg ikke et problem):

* Databaser

* Design

* Diverse <- omdøbes til "Andet end IT"

* E-løsninger <- nedlægges og underkategorier flyttes over på Opgaver

* Eksperten.dk <- netop omdøbt med et .dk for at skille den ud

* Generelt IT

* Hardware

* Internet

* Netværk

* Job/Opgaver

* PDA <- Omdøbes til Mobiltelefoner og slås sammen med kategorien Telefoner som flyttes fra Hardware

* Programmer

* Programmering

* Sikkerhed

* Styresystemer

...derudover overvejer vi at lave taggingssystem som et supplement når du opretter et spørgsmål.

Tagging både så vi kan knytte indlæg op på artikler på computerworld.dk (10.000+ artikler) og pcworld.dk (50.000+ artikler) og fordi mange spørgsmål ofte kan være i flere områder (hardware OG styresystemer med en død bærbar).

Hvordan ser det ud?
17. august 2010 - 11:21 #1
Fra en ikke-ekspert, jeg vaerdsaetter oprydning, den foreslaaede top niveau ser fin ud, jeg kunne ikke komme i tanker om noget jeg ville mangle eller som jeg syntes var overfloedigt.  Jeg ser frem til chancen for at kommentere paa det naeste niveau til sin tid, og jeg haaber denne kommunikation mellem brugere og admins vil fortsaette.
17. august 2010 - 12:30 #2
Selve adressestien til eksempelvis et tidligere spørgsmål under [Diverse], vil den (også) blive ændret ? Eller arrangere I en eller anden form for redigering fra de gamle stier ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 12:51 #3
Ja, vi fanger evt. henvisninger og sender dem til de nye. Jeg ser at der er en del som laver henvisninger i selve svarene og det skal self. med.
Avatar billede snowball Novice
17. august 2010 - 13:20 #4
Dejligt der endelig sker lidt på den front. Når I kommer ned til næste niveau, så ligger der en masse forslag klar i http://www.eksperten.dk/spm/810895 - den pågældende PDF med strukturen er stadig tilgængelig.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 13:52 #5
God pointe Geertsen - jeg kender tråden og har skelet lidt til den.

Jeg vil bygge videre på den, men tænkte at tage en lidt opdateret debat omkring top-niveauer først før vi kaster os over den svære del :-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. september 2010 - 13:06 #6
Lukker og vender tilbage når vi er nærmere.