Avatar billede drstein Novice
17. august 2010 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC er langsom og fryser

Hej
Jeg har en PC der er blevet meget sløv. Af og til går den ud og tjekker A-drevet. Jeg ved ikke om der er virus eller andet der tapper den for energi.

Herunder er en Hijackthis fil:
På forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
c:\programmer\bullguard ltd\bullguard\BgWsc.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
c:\Programmer\Matrox Graphics Inc\PowerDesk SE\Matrox.PowerDesk.Services.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe
C:\Programmer\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\OPTICA~1\4DMAIN.EXE
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\DNA\btdna.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\SpeedFan\speedfan.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Diverse\Hijack this\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mit.forum.dk/default.aspx
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.myheritage.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.5126.1836\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: BGAntiphishingBHO - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nmctxth] "C:\Programmer\Fælles filer\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nmapp] "C:\Programmer\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" -autorun -nosplash
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WheelMouse] C:\PROGRA~1\OPTICA~1\4DMAIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Programmer\DNA\btdna.exe"
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Startup: SpeedFan.lnk = C:\Programmer\SpeedFan\speedfan.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_2EC7709873947E87.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1230912864390
O16 - DPF: {EDFCB7CB-942C-4822-AF14-F0B687409848} (Image Uploader Control) - http://www.click4foto.dk/aurigma/ImageUploader4.cab
O18 - Protocol: pure-go - {4746C79A-2042-4332-8650-48966E44ABA8} - C:\Programmer\Fælles filer\Pure Networks Shared\Platform\puresp4.dll
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: BgRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /svc (file missing)
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Unknown owner - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe" -service -config "C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\jqs.conf (file missing)
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Matrox Centering Service - Unknown owner - c:\Programmer\Matrox Graphics Inc\PowerDesk SE\Matrox.PowerDesk.Services.exe
O23 - Service: MGABGEXE - Matrox Graphics Inc. - C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
O23 - Service: Pure Networks Net2Go Service (nmraapache) - Unknown owner - C:\Programmer\Pure Networks\Network Magic\WebServer\bin\nmraapache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Pure Networks Platform Service (nmservice) - Pure Networks, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
17. august 2010 - 13:44 #1
Hvorfor pokker er den ikke opdateret med M$ ServicePack3 + MANGE efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate ?
Samt IE8 + efterfølgende opdateringer ?

Du lever livet 'farligt' -> Afinstall
[BitTorrent DNA]

---

Før lige fixet det først, så ka' vi snakke sammen...
Med en frisk log fra HiJackThis...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

---

? Point ude: 420 ? -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/drstein (Dem der ikke er grønne) - har du stadig problemer, siden de gamle spørgsmål stadig hænger ?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. august 2010 - 15:13 #2
Vil anbefale at du fjerner dine toolbars. De trækker på memory og er en nem kilde til virus og malware.

Ellers ryd op i dine programmer, og brug din superantispyware (opdateret), og se hvad du kan finde på maskinen.

Men ja som karise_larry siger, bruge ie 8 i stedet for 7'ern og omgrader til sp 3.
Avatar billede drstein Novice
20. september 2010 - 10:03 #3
svar fra Karise Lary hjalp.
20. september 2010 - 10:09 #4
Stik mig en FRISK log fra HiJackThis derefter ...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

---

Så bør (=skal) du følge op på http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/drstein

PS: Normalt skal DU ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede drstein Novice
06. december 2010 - 19:50 #5
jeg accepterer svar fra kariselarry