Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2010 - 19:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgefelt i Excel

Hej...

Har et større Excel regneark, med diverse data, og lige et hurtigt en gennemgang af dette.

Kolonne A: Navn
Kolonne B: Mailadresse
Kolonne C: Telefon nummer
Kolonne D: Flere info
Kolonne E: Flere info
KOlonne F-G-H osv. Flere info

Kan man lave sådan, at den øverst i hele regnearket, har et søgefelt, hvori man kan søge både Navn, nummer eller lign., fra alle felterne.
Gerne, så den løbende viser, hvilke navne der er, så man ikke behøver skrive det hele. Så kan man bare trykke på navnet, hvorefter den hopper ned til det pågældende???
Avatar billede Ialocin Novice
18. august 2010 - 20:05 #1
Hej zenorph

Skal lige forstå det ret ?

Ønsker du et og kun ET søgefelt i første række, som kan søge på alle kolonner ??

Eller ønsker du et søgefelt pr. kolonne ??

Mvh Nicolai
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2010 - 20:10 #2
Hej Nicolai

Vil gerne have ét søgefelt, hvor man kan søge efter hvad som helst i hele arket. Feltet skal så returnere de forslag, og reducere antallet af hits, ud fra jo mere der bliver skrevet. Når man så har fundet den ønskede, så trykker man blot på det i søgelisten, hvorefter den hopper ned til linien.

:-)
Avatar billede Ialocin Novice
18. august 2010 - 20:19 #3
Hej zenorph

Wauv!

Det var en ordentlig mundfuld ... men jeg kigger på uden at love for meget :o)

Mvh Nicolai
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2010 - 21:02 #4
Jeg takker ;-)
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 21:47 #5
Alternativt - prøv med Data Formular/Data Fprm værktøjet.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 21:48 #6
Data Form - ikke Data Fprm.
Avatar billede excelent Ekspert
18. august 2010 - 22:26 #7
Autofilter virker oplagt til den opgave
Avatar billede zenorph Nybegynder
16. februar 2011 - 12:56 #8
Dette blev droppet.